نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1395 - 8:29   |   کد مطلب: 18961
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در گفت‌وگو با ملایری‌ها خبر داد؛
برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب "ر" در ملایر
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب "ر" کتاب خاطرات حاج رسول حیدری اولین شهید ایرانی در بوسنی و شهید شاخص استان همدان در سال 95 در شهرستان ملایر برگزار می شود.

میلاد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها؛ با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه کتابخوانی اظهار داشت: کتاب "ر" از خاطرات شهید رسول حیدری بوده که به تازگی به چاپ رسیده است و مهمترین هدف آشنایی هر چه بیشتر با این شهید گرامی است.

وی گفت: شهید حاج رسول حیدری از شهدای شاخص شهرستان ملایر بوده که مردم کمتر از آن شناخت داشته و این مسابقه در جهت شناخت بیشتر مردم از این شهید بزرگوار و فداکاری های وی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر با اشاره به ویژگی‌های کتاب "ر" بیان کرد: این کتاب دارای ادبیات متفاوتی بوده که روایت زندگی حاج رسول حیدری در سه بخش است.

وی افزود: در بخش اول این کتاب مربوط به دوران قبل از انقلاب و انقلاب و فعالیت های شهید حیدری در آن دوران و اتفاقات شهر ملایر پرداخته شده است.

جعفرپور گفت: بخش دوم این کتاب نیز به دوران دفاع مقدس و حضور این سردار رشید اسلام در مناطق عملیاتی بخصوص مناطق غرب کشور پرداخته است.

وی با اشاره به محتویات بخش سوم کتاب بیان کرد: بخش سوم این کتاب مربوط به سال های 71 و 72 و حضور حاج رسول در بوسنی و نحوه شهادت این شهید والا مقام است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر افزود: حضور مدافعین حرم امروز همان راه شهید حیدری در بوسنی بوده که برای دفاع از مسلمانان و اسلام در بوسنی حضور یافتند.

وی با اشاره تهیه هزار نسخه کتاب برای این مسابقه بیان کرد: علاقمندان برای ثبت نام در این مسابقه می توانند کتاب را از کتابفروشی دهخدا در خیابان فخریه و کیوسک مطبوعاتی انقلاب در ابتدای خیابان شهدا در سطح شهر و دفاتر بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه ها تهیه و اقدام به ثبت نام برای این مسابقه کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون متمرکز در 28 اردیبهشت در  مسجد جامع ملایر  بیان کرد: جوائز نفیسی از جمله سه کمک هزینه سفر به کربلا، سه کمک هزینه سفر به مشهد برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار