نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. ارديبهشت 1395 - 15:20   |   کد مطلب: 19035
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقویت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را سبب تحول مثبت در جامعه دانست و گفت: دست اندرکاران حوزه فرهنگ فضای مناسب برای برگزاری این گونه محافل و مشارکت اساتید و دانشجویان را فراهم کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید ضیاء هاشمی در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها اظهار داشت: همانگونه که در آیین نامه های ذکر شده است برگزاری کرسی های آزاداندیشی برای همه دانشگاه ها مجاز بوده و همه دانشگاه ها می توانند این کرسی ها را برگزار کنند.

وی با تاکید بر تقویت برگزاری کرسی ها آزاد اندیشی در دانشکاه ها عنوان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با همدلی و هماهنگی تقویت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقویت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها باعث تحول مثبت در جامعه دانست و بیان کرد: دست اندرکاران حوزه فرهنگ فضای مناسب برای برگزاری این گونه محافل و مشارکت اساتید و دانشجویان را فراهم کنند.

وی بحث و تبادل نظر در کرسی ها آزاد اندیشی را سبب جریان انداختن اندیشه ها دانست و گفت: برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها رشد خوبی داشته است و برگزاری این نشست ها نیازمند حمایت و همدلی هر چه بیشتر است.

هاشمی جریان گفت‌وگو را سبب تحول مثبت در دانشگاه ها و جامعه دانست و بیان کرد: اگر دانشگاه های ما از طریق تقویت جریان گفتگو، جریان مناظره و توسعه کرسی های آزاداندیشی تبدیل به یک دانشگاه آزاداندیش شود، قطعا ما یک تحول مثبتی را در حوزه دانشگاه و جامعه خواهیم داشت.

وی برآیند برپایی کرسی های آزاداندیشی را سبب نفع جامعه عنوان کرد و افزود: گاه ممکن است این کرسی ها با چالش هایی همراه باشد ولی در مجموع برآیند کرسی های آزاد اندیشی سبب نفع جامعه خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشنگاه ها بیان کرد: مجامع، کانون ها و انجمن  های دانشجویی با پیشرفت خوبی همراه بوده و طی دو سال اخیر تعداد این مجموعه 50 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پیشرفت یک و نیم برابری شاخص های این مجموعه ها بیان کرد: البته در این زمینه ضعف هایی وجود دارد که تمام تلاش ما بر این است که زمینه همدلی و مشارکت بیشتر دانشجویان فراهم شود.

هاشمی گفت: مجامع دانشجویی ما در قالب در اتحادیه های انجمن های علمی و اتحادیه های تشکل های دانشجویی چشم اندازهای جدیدی را رقم زده و در سال جاری  29 جشنواره ملی برگزار خواهد  شد.

وی با اشاره به  رشد قابل توجه نشریات دانشجویی بیان کرد: در حوزه نشریات تشکل های دانشجویی پیشرفت خوبی داشته و تعداد نشریات دانشجویی رشد دو برابر داشته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه های تشکل های دانشجویی در  در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی بوده و با توجه به  بازنگری در آیین نامه ها برنامه های خوبی در این زمینه مد نظر گرفته شده تا با شکل مجمع هایی در افق ملی فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه های حوزه دینی بیان کرد:  بخش فعالیت های دینی در سه بخش جشنواره ها، اردوها و کانون های رضوی برنامه های ویژه داریم.

هاشمی با اشاره به برگزاری جشنواره رویش بیان کرد: برای استفاده  از تجربیات کانون های فرهنگی و هنری دانشجویان سراسر کشور جشنواره رویش در سال جاری برگزار خواهد  شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما