نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. ارديبهشت 1395 - 16:47   |   کد مطلب: 19042
هجدهمین همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان ملایر با تجلیل از جمعی از خیرین برگزار شد.

به گزارش  ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی درهیجدهمین همایش خیران مدرسه ساز ملایر با اشاره به نقش خیرین در تعلیم و تربیت اظهار داشت: با ورود خیرین مدرسه ساز به تجهیز و ساخت مدارس اثرات سازنده ای در نظام  تعلیم و تربیت کشور ایجاد شد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به مشکلات عدیده در مدارس از جمله فرسوده بودن کلاس ها و نبود تجهیزات لازم و همچنین کمبود صندلی های درسی ورود خیرین به این بخش مشکلات زیادی را در راه آموزش کشور هموار کرد.

فرماندار ملایر با اشاه به کافی نبودن اعتبارات دولتی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب بیان کرد: ورود خیرین در بخش ساخت و تجهیز مدارس به خصوص در سال های اخیر تاثیر بسزایی در مدارس کشور ایجاد کرده و مشکلات سر راه آموزش و پرورش کاهش فراوانی به همراه داشت.

وی با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در شهرستان ملایر بیان کرد: خیران مدرسه ساز نقطه درخشانی در شهرستان ملایر بوده که این خیران را نسبت به سایر خیران در ملایر مستثنی کرده است.

 رضایی  گفت: امروز وجود خیران سبب خیر و برکت بوده و این افراد با ورود به بخش علم و تحصیل شرایط علم آموزی را برای بسیاری از کسانی که شرایط علم آموزی را نداشته فراهم کرده اند.

وی با اشاره به مهمترین وظیفه انبیاء الهی در ا بین بردن جهل و نادانی بیان کرد: خیرین با تاسی از پیشوایان دین و با نیت خیر و عام المنفعه نقشی مهم در از بین بردن فقر فرهنگی را دارند.

فرماندار ملایر گفت: علم آموزی و تحصیل در جامعه سبب از بین رفتن جهل و نادانی شده و اقدامات ارزنده خیران در راه علم آموزی کمکی بسزا در این راه است.

نماینده منتخب مردم ملایر نیز در این همایش با اشاره به شناخته شدن ملایر به عنوان سومین شهر واقفان در کشور بیان کرد: حضور در ملایر به عنوان سومین شهر وقفی کشور افتخار بزرگ برای همه است.

محمد کاظمی با شاره به مهمترین مشکلات شهر ملایر اظهار کرد: بیکاری و نبود اشتغال پایدار برای جوانانیکی از مهمترین مشکلات شهر ملایر بوده که در مجلس باید از تمام توان برای اشتغال جوانان استفاده کرد.

وی راه اندازی واحدهای تولیدی که قبلا در حال فعالیت بوده را از مهمترین اولیویت های کاری خود عنوان و گفت: به دلیل مشکلاتی همچون نبود سرمایه و نقدینگی بسیاری از کارگاه های تولیدی در شهرستان ملایر نمیه فعال و یا تعطیل شده اند که راه اندازی مجدد این کارگاه ها از اولیوت های کاری در مجلس است.

نماینده منتخب مردم ملایر رسیدگی به امور آموزش و پرورش و فرهنگیان را یکی دیگر از اهداف مجلس در دوره دهم بیان کرد و گفت: رئیس جمهوری در سال جاری صحبت از دو برابر شدن بودجه آموزش و پروش را داشته و این اقدام دولت قدمی بزرگ برای رفع مشکلات این قشر جامعه است.

در پایان این مراسم از جمعی از خیرین مدرسه ساز ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما