نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. خرداد 1395 - 20:39   |   کد مطلب: 19141
کارشناس مسائل سیاسی سیاسی با بیان اینکه برجام یک مسئله کلان بین‌المللی است نه یک موضوع سیاسی داخلی، گفت: برخی از مسئولان به موضوع برجام و حوزه مذاکرات هسته‌ای به چشم یک امتیاز برای جمع‌آوری رای نگاه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا مسئولان در زمینه برجام با مردم شفاف صحبت نکنند.

به گزارش ملایری‌ها فوآد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات گوناگون مسئولان داخلی در توجیه اقدامات پسابرجامی آمریکا اظهار داشت: دولت در حوزه‌ مذاکرات هسته‌ای سرمایه‌گذاری سیاسی زیادی انجام داده و امروز نمی‌تواند به مردم اعلام کند که این سرمایه‌گذاری سیاسی نتیجه مثبتی برای کشور نداشته است.

 

وی افزود: برخلاف مسئولان دولتی، رهبر معظم انقلاب بارها تذکر داده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکرات نباید به نحوی انجام شود که طرف ایرانی در آن متضرر شود؛ ولی متاسفانه مسئولان دولتی توجهی به خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب در زمینه مذاکرات نداشتند و پس از اجرای برجام نیز شروط رهبری را رعایت نکردند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام یک مسئله کلان بین‌المللی است نه یک موضوع سیاسی داخلی، گفت: برخی از مسئولان به موضوع برجام و حوزه مذاکرات هسته‌ای به چشم یک امتیاز برای جمع‌آوری رای نگاه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا مسئولان در زمینه برجام با مردم شفاف صحبت نکنند.

 

ایزدی با اشاره به توهین‌های مسئولان دولتی به منتقدان برجام عنوان کرد: مسئولان دولتی از برجام به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند و امروز هم به جای اینکه به اقدامات خلاف قانون آمریکا واکنش نشان دهند، افراد و منتقدان داخلی را مورد هجمه‌های گوناگون قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها متوجه موضع مسئولان ما در حوزه مذاکرات هسته‌ای شده‌اند گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که تمامی اقداماتی که آن‌ها بر خلاف برجام انجام دهند و موجب نقض برجام شوند، در ایران توجیه خواهد شد و مسئولان اجازه نخواهند داد تا مردم از ماهیت اصلی اقدامات آمریکا مطلع شوند.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مسئولان دولتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به برجام دل‌بسته‌اند و این بدیهی است که اجازه ندهند مردم از نقاط ضعف متعددی که در برجام و حوزه مذاکرات هسته‌ای وجود دارد مطلع شوند.

 

ایزدی با بیان اینکه برجام از ابتدا هم منافع چندانی برای ایران نداشت و فقط قول‌هایی بود که روی کاغذ گرفته شد اما در عمل، عملی نشد؛ اظهار داشت: اقدام مسئولان دولتی برای توجیه اقدامات خلاف قانون آمریکا، آمریکایی‌ها را تشویق به نقض چندباره برجام می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه بانی اصلی مشکلات امروز کشور ما آمریکا است نه اشخاص داخلی ادامه داد: دولت باید آمریکایی‌ها را مورد بازخواست قرار بدهد و با ابزارهای گوناگون به آمریکایی‌ها فشار وارد کند تا بتواند حقوق ملت ایران را از آن‌ها بازپس بگیرند.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی مسئولان ما در مسیری گام بر‌می‌دارند که غربی‌ها برای آن‌ها طراحی کرده‌اند، قطعا نمی‌توانند اقدمات موثری در راستای حفظ و بازگرداندن منافع ملی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما