نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. خرداد 1395 - 23:23   |   کد مطلب: 19310
فرماندار ملایر گفت: اگر ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به‌درستی در کشور اجرا کنیم یکی از خروجی‌های آن اشتغال‌زایی و کاهش بیکاران خواهد بود

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در اولین نشست  فصلی خود در سال 95 با اصحاب رسانه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با نام‌گذاری سال 95 به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل " و در راستای تحقق شعار سال ستاد اقتصاد مقاومتی در فرمانداری ملایر تشکیل شد.

وی با اشاره به تشکیل شش کمیته در ستاد اقتصاد مقاومتی ملایر بیان کرد: با تشکیل این کمیته‌ها جلساتی در حال برگزاری بوده و بتوان درراه تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

فرماندار ملایر گفت: بازدید از کارگاه‌های تولیدی شهرستان و بررسی مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که پس از بررسی مشکلات این واحدهای تولیدی به ستاد تسهیل استان معرفی می‌شوند.

*شرکت فولاد جعفری احیا می‌شود

وی با شاره به رفع مشکلات شرکت فولاد جعفری بیان کرد: هیچ‌کس باور نمی‌کرد که در شرایطی سخت تولید بتوان مجدداً این شرکت را احیا کرد ولی با پیگیری‌های استاندار و  آقای کاظمی و در این اواخر آقای آزادی‌خواه مشکلات این شرکت برطرف و به‌زودی شاهد بازگشایی این کارخانه خواهیم بود.

رضایی افزود: کارخانه کیان کرد نیز خط تولید خود را راه‌اندازی کردی و شرکت کیان وینسا نیز به‌زودی کارگران خودزا فراخوان به کار می‌کند.

 وی گفت: ستاد تسهیل هفته‌ای سه جلسه در استان تشکیل‌شده که واحدهای تولیدی شهرستان به این ستاد معرفی‌شده تا مشکلات آنان بررسی و از وضعیت رکود خارج شوند.

فرماندار ملایر مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی را بدهی بانکی و سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: افزایش هزینه‌های تولید یکی دیگر از مشکلات این واحدهای تولیدی است.

وی گفت: مردمی کردن اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از اهداف کاری  بوده که در این راستا صرفه‌جویی و استفاده از تولیدات داخلی مهم ترین اصل در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

رضایی گفت: بحث مصرف در خانواده‌ای ایرانی مناسب نبوده و ایرانیان شش برابر میانگین جهانی شکر، دو برابر نمک، شش برابر نان، سه برابر برق و دو برابر آب مصرف می‌کنند که اگر در خانواده‌های ایرانی به مصرف توجه شود کمک بسزایی به اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی افزود: لایه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی باید از  تریبون‌های مختلف به مردم  اطلاع‌رسانی شود و از در این راستا  این هفته قبل در نماز جمعه درباره همین موضوع و موضوع اعتیاد سخنرانی خواهم کرد.

*امسال 60 هزار تن کشمش در ملایر تولید می شود

فرماندار ملایر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت کارخانه‌های کشمش ملایر و رفع مشکلات آنان بیان کرد: موضوع کارخانه‌های کشمش بحث جدید نبوده و امسال افزایش چشمگیری در تولید کشمش خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به برآوردهای انجام‌شده پیش‌بینی‌شده که امسال در شهرستان ملایر 60 هزار تن کشمش تولید شود.

وی بحث خرید تضمینی کشمش و صادرات را از مهم‌ترین مشکلات این بخش کشمش عنوان کرد و افزود: در این راستا جلسه‌ای مخصوص در هفته آینده داشته و باید تلاش کنیم که در صادرات کشمش افزایش داشته باشیم.

وی گفت: برای رفع مشکلات کارخانه‌های بسته‌بندی کشمش شش کارگاه به ستاد تسهیل استان معرفی‌شده تا مشکلات آنان بررسی شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای فعال شدن صنعت توریسم در ملایر بیان کرد: اگر بتوان صنعت توریسم را در کشور به جایگاه واقعی خود رساند به‌راحتی می‌تواند جایگاه نفت را در کشور بگیرد.

وی افزود: شهرستان ملایر دارای استعدادهای خوبی در صنعت توریسم همچون شهر زیرزمینی سامن، یخچال میرفتاح، بام ملایر، روستاهای هدف گردشگری و طبیعت شهرستان ملایر بوده و توانمند کردن این ظرفیت‌ها نیازمند اعتبارات قابل‌توجه است.

*رئیس میراث فرهنگی کشور به ملایر می آید

فرماندار ملایر شهر زیرزمینی سامن برای آماده‌سازی و توریسم پذیری نیاز به اعتبارات کلانی داشته تا علاوه بر کندوکاوهای جدید بتوان اراضی و ساختمان‌های که در آنجا وجود دارد را آزاد ساری کرد.

وی افزود: برای تکمیل شهر زیرزمینی سامن به دنبال اعتبارات ملی بوده و یک سرمایه‌گذار نیز موافقت ضمنی کرده است و با پیگیری‌های نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی آقای کاظمی مقررشده است که مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور  از این طرح بازدید کند.

*157 اشتغال جدید در ملایر

فرماندار ملایر در پاسخ به سؤال مهم‌ترین برنامه‌های شهر برای رفع مشکل بیکاری بیان کرد: بحث بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از موضوعات اصلی و دغدغه‌های کشور است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به‌درستی در کشور اجرا کنیم یکی از خروجی‌های آن اشتغال‌زایی و کاهش بیکاران خواهد بود که باید هر چه بیشتر در راستای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی فعالیت کرد.

رضایی با اشاره 157 اشتغال جدید در شهرستان ملایر بیان کرد: در شرایط سخت کنونی کشور امسال 157 اشتغال جدید در شهرستان ملایر ایجادشده است و در کنار این 157 اشتغال جدید 100 نفر نیز در واحد تولیدی پوشاک در بخش زند نیز مشغول به کارشده‌اند.

وی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تمامی مدیران کشور به این مسئله رسیده که اقتصاد ما راهی جز اقتصاد مقاومتی نداشته و اقتصاد مقاومتی مستلزم مدیریت جهادی و انعطاف‌پذیری در همه بخش‌ها است.

فرماندار ملایر گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بر تمامی مدیران نظارت‌شده و مدیری که معتقد به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت نبوده جایی در سیستم مدیریتی جایی ندارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار