نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. خرداد 1395 - 8:55   |   کد مطلب: 19318
یک کارشناس مسائل اقتصادی افزود: ایجاد اشتغال یکی از مهمترین شاخص ها و اولویت ها برای دولت است که تجدید ناوگان هوایی کشور بر اساس آمار بالای بیکاری در کشور نمی تواند جزء اولویت های کشور باشد.

به گزارش ملایری‌ها عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین اولویت های اقتصادی در کشور اظهار داشت: طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر واردات هواپیما در رسانه ها درج شده است که اگرچه رقم دقیق این قراردادها مشخص نبوده اما باید در نظر داشت آیا این بهترین راه برای بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی کشور است.

 

وی با بیان اینکه باید توجه داشت با توجه به منابع محدود کشور حتی واردات از کشورهای دیگر نیز اولویت بندی شود خاطرنشان کرد: اگر اقدامات دولت را بر اساس شاخص های اقتصادی محک بزنیم مسلماً باید برای برخی از شاخص ها اولویت های ویژه ای قرار دهیم.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: ایجاد اشتغال یکی از مهمترین شاخص ها و اولویت ها برای دولت است و تجدید ناوگان هوایی کشور بر اساس آمار بالای بیکاری در کشور نمی تواند جزء اولویت های کشور باشد.

 

شیخی همچنین بیان داشت: کمک به زنجیره تولید در کشور یکی دیگر از اقداماتی است که دولت بایستی در دستور کارخود قرار دهد و خرید هواپیما از خارج از کشور اگرچه شاید به توسعه ناوگان هوایی کشور کمک کند اما فعلاً نمی تواند در مقابل تولید دارای اولویت باشد.

 

وی با انتقاد از واردات بی رویه در کشور گفت: عدم وابستگی کشور به واردات یکی از نکاتی است که باید در مقوله اقتصاد کشور در نظر داشت؛ واردات بیشتر منجر به وابستگی شدید تر به غرب می‌شود.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بوئینگ یک شرکت آمریکایی است یادآور شد: اگرچه ایرباس ها هرگز به ایران نیامدند اما باید در نظر داشت قرارداد بستن با بوئینگ تغییر مسیر وابستگی از سمت غرب به سمت آمریکا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار