نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1395 - 22:37   |   کد مطلب: 19355
بازتاب واکنش سردار سلیمانی به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم بحرین در رسانه های خارجی/
بی بی سی: ژنرال ایرانی به بحرین هشدار داد/گاردین: بحرین از خط قرمز عبور کرد/ دویچه وله: بیانیه بی‌سابقه سلیمانی
واکنش سردار سلیمانی به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم بحرین، انعکاس گسترده ای در رسانه‌های انگلیسی‌زبان داشته است. خبرگزاری رویترز (Reuters)، بی بی سی انگلیسی (BBC)، روزنامه گاردین (Guardian)، وب سایت موسوم به رادیو اروپای آزاد (rferl) و روزنامه دیلی استار (Dailystar) از جمله رسانه هایی هستند که به این موضوع پرداخته اند.

به گزارش ملایری‌ها  به نقل از راه دانا؛   واکنش سردار سلیمانی به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم بحرین، انعکاس گسترده ای در رسانه‌های انگلیسی‌زبان داشته است. خبرگزاری رویترز (Reuters)، بی بی سی انگلیسی (BBC)، روزنامه گاردین (Guardian)، وب سایت موسوم به رادیو اروپای آزاد (rferl) و روزنامه دیلی استار (Dailystar) از جمله رسانه هایی هستند که به این موضوع پرداخته اند.

 

 
رویترز (Reuters) در این باره می نویسد: پس از اینکه کشور پادشاهی حاشیه خلیج [فارس]، تابعیت رهبر معنوی شیعیان بحرین را سلب کرد، فرمانده سپاه قدس ایران به دولت بحرین هشدار داد که این اقدام به مبارزات مسلحانه خواهد انجامید.  براساس این گزارش، سردار سلیمانی به حکومت بحرین هشدار داده که توهین به شیخ عیسی قاسم، تبعات منفی درپی خواهد داشت.
 
 
 
بی بی سی انگلیسی(BBC) نیز مطلبی را تحت عنوان "ژنرال ایرانی درپی سلب تابعیت از روحانی شیعه، به بحرین هشدار داد" تنظیم و منتشر کرده است. براساس این گزارش، ژنرال قاسم سلیمانی تاکید کرده که اقدام بحرین علیه شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه می تواند شعله ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید آورد.
 
 
 
بی بی سی افزود: [حکومت] بحرین، این روحانی را به استفاده از موقعیتش برای "تامین منافع خارجی" و "برانگیختن اختلافات فرقه ای و خشونت" متهم کرده است. به نوشته این وب سایت انگلیسی، هزاران نفر از معترضان بحرینی در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم تجمع کرده اند.
 
 
 
 
گاردین (Guardian) هم گزارش خود را با تیتر "ایران اعلام کرد بحرین با سلب حق شهروندی روحانی شیعه، از خط قرمز عبور کرده است" منتشر ساخت.
این روزنامه انگلیسی نوشت: بحرین، تابعیت رهبر معنوی شیعیان که اکثریت جمعیت این کشور پادشاهی را تشکیل می دهند را سلب کرد. نتیجه این اقدام اعتراض هزاران نفری شعیان در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم و تهدیدهای خشمگینانه ایران درمورد تشدید سرکوب ها در بحرین بوده است.
 
 
 
براساس این گزارش، این اقدام علیه آیت الله عیسی قاسم کمتر از یک هفته پس از آن رخ داده که یک دادگاه در بحرین گروه اصلی مخالفان این کشور یعنی الوفاق را به حالت تعلیق درآورد.
 
گاردین به نقل از سردار سلیمانی نوشت: قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود.
 
 
شبکه خبری دویچه وله نیز در گزارشی با عنوان "بیانیه بی‌سابقه سلیمانی رژیم بحرین با حرکت مسلحانه شیعیان نابود می‌شود"، نوشت: قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران (سپاه قدس) در واکنشی بی‌سابقه و شدیداللحن به سلب تابعیت یکی از روحانیون شیعیه بحرین به نام شیخ عیسی قاسم، این اقدام را "سوءاستفاده "آل خلیفه" (خاندان حاکم بر بحرین) از حرکت مسالمت‌آمیز مردم" دانسته و رژیم را به برآورد اشتباه از میزان "خشم مردم" متهم کرده است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار