نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. تير 1395 - 5:07   |   کد مطلب: 19445
رئیس اداره تعاون روستایی ملایر گفت: طبق پیش بینی اداره جهاد کشاورزی این شهرستان، امسال بیش از 40 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی شیرزادی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با آغاز خرید تضمینی گندم از روز گذشته، حدود یک هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری و در انبار ذخیره شده است.
وی افزود: سال گذشته 11 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که امسال با توجه به بارش های خوب و مبارزه با آفات، میزان خرید دو برابر شده است.
وی همچنین از خرید تضمینی 20 هزار تن جو در سال جاری خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته خرید تضمینی جو در این شهرستان نداشتیم، امسال میزان ظرفیت خرید افزایش دوبرابری را نشان می دهد.
شیرزادی ادامه داد: خرید تضمینی جو از یک هفته پیش آغاز شده و تاکنون یک هزار و 700 تن در انبار مرکزی ملایر ذخیره شده است.
وی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال زراعی جدید 12 هزارو 705 ریال و هر کیلوگرم جو 10 هزار و 28 ریال تعیین شده است.
شیرزادی اظهار کرد: امسال با کمک بخش خصوصی 10 مرکز و انبار با ظرفیت 16 هزار تن برای ذخیره گندم و جو خریداری شده در نظر گرفته ایم.
وی ادامه داد: این تعداد مرکز برای ذخیره بیش از شش هزار تن جو و 10 هزار تن گندم پیش بینی شده که با توجه به افزایش میزان تولید و خرید محصول گندم و جو، این تعداد انبار برای ذخیره سازی کافی نیست.
رئیس اداره تعاون روستایی ملایر گفت: در صدد هستیم با افزایش خرید دو برابری غلات، از انبارهای بخش خصوصی استفاده کنیم تا مشکلی در ذخیره گندم و جو در سال زراعی جاری نداشته باشیم.
شیرزادی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار تن محصولات کشاورزی چون شیرخام، گوشت مرغ، خوراک دام، میوه و سبزیجات به صورت توافقی خریداری شد.

دیدگاه شما