نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. تير 1395 - 19:00   |   کد مطلب: 19524
در یکی از ادارات زیر مجموعه سازمان اوقاف تخلفاتی صورت گرفته و یک اختلاس میلیاردی از سالها پیش در جریان بوده که حال شناسایی شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ خبرهای رسیده و شنیده ها حاکی از آن است که در یکی از ادارات زیر مجموعه سازمان اوقاف تخلفاتی صورت گرفته و یک اختلاس میلیاردی از سالها پیش در جریان بوده که حال شناسایی شده است.

 

همچنین براساس خبرهای رسیده این اتفاق در یکی از ادارات اوقاف استان همدان صورت گرفته و با وجود گذشت چند هفته از دستگیری متهمان، هنوز بسیاری از رسانه های محلی از آن آگاه نیستند.

 

حساسیت ماجرا ما را بر آن داشت تا این موضوع را پیگیری کرده و از صحت آن مطمئن شویم.

 

پس از پیگیری از مراجع قضایی مشخص شد که این اختلاس در اداره اوقاف ملایر انجام شده است.

 

دستگیری سه متهم پرونده

دادستان شهرستان ملایر با تأیید این موضوع گفت: سه نفر از کارکنان اوقاف ملایر در دو هفته اخیر به اتهام اختلاس بازداشت شده اند.

 

عباس نجفی با بیان اینکه این موضوع از طرف حراست اوقاف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است، افزود: به دلیل محرمانه بودن موضوع هنوز نمی توان درباره جزئیات پرونده اطلاع رسانی کرد، اما برداشت میلیاردی شایعه بوده و مبلغ برداشت شده بسیار کمتر از این است.

 

اختلاس میلیاردی صحت ندارد

مدیر حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با تأیید این مطلب گفت: سوء استفاده مالی در یکی از ادارات استان صحت دارد و این موضوع از طرف حراست شناسایی شده است.

 

مهدی کریمی افزود: این سوء استفاده مالی از یک سال پیش و از سال 94 آغاز شده که نزدیک به دو ماه پیش از طرف حراست اداره، شناسایی و برای پیگیری و رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.

 

وی اعلام کرد:  در این رابطه 3 نفر از کارکنان اوقاف ملایر دستگیر شده که البته فعلا به قرار وثیقه آزاد شده اند.

 

کریمی اظهار کرد: از این سه نفر یک نفر کارمند رسمی و دو نفر قراردادی هستند که یکی از آن ها در بخش مالی فعالیت داشته است.

 

وی با رد برخی شایعات مبنی بر میلیاردی بودن این رقم تصریح کرد: رقم برداشت شده کمتر از 200 میلیون تومان است.

 

کریمی خاطرنشان کرد: حراست و مدیر کل اوقاف استان با هدف صیانت از اموال و دارایی های این اداره اقدام به آشکار ساختن این موضوع کرده و پیگیری برای بازگرداندن ارقام برداشت شده را به قوت ادامه می دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار