نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. تير 1395 - 15:51   |   کد مطلب: 19565
فرماندار ملایر گفت: کارخانه کیان وینسا در دو هفته آینده بازگشایی شده اقدامات برای بازگشایی ذوب آهن و شرکت آرد ملایر در حال پیگیری است.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در مراسم گرامی داشت روز دهیاری در فرمانداری ملایر با اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب  اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) دستور به تاسیس نهادهای انقلابی برای حمایت و خدمت به مستضعفین دادن چرا که صاحبان اصلی این انقلاب همین مستضعفین بودند.

وی با اشاره به سهم روستاییان در انقلاب و خدمات آنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: خدمت به محرومین و روستاییان نسبت به سایر فعالیت‌ها از اولیوت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار ملایر تاسیس دهیاری‌ها را گامی در راستای خدمت به محرومان و روستاییان بیان کرد و گفت: دهیاری‌ها در کنار شهرداری‌ها یک نهاد غیر دولتی بوده که با استفاده از بیت المال به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی تاسیس دهیاری‌ها را نقطه عطفی در مدیریت روستاها دانست و افزود: دهیاران وظایف سختی را بر عهده داشته و دهیاران و بخشداران در صف اول خدمت هستند که باید با تمام مشکلات ریز و درشت مقابله کنند.

رضایی گفت: در قانون 48 وظیفه برای دهیاران و شورای های روستاها بیان شده است که تمامی امور روستا در حوزه‌های روستایی و عمران روستایی را شامل می شود.

وی تولید منابع و مدیریت آن را یکی از وظایف مهم دهیاران عنوان کرد و گفت: دهیار بایستی علاوه بر فعالیت‌هایی که در قانون برای آنان تعیین شده است به دنبال ایجاد منابع پایدار باشند.

فرماندار ملایر گفت: دولت طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی زیادی را برای دهیاری‌ها در نظر گرفته است که دهیاران باید با عزمی قوی در این بخش وارد شده و ایجاد منابع کنند.

وی پیگیری مسائل مختلف روستا را از دیگر وظایف دهیاران بیان کرد و گفت: دهیاران بایستی با همراهی شوراها در بخش‍های مختلف نظیر فرهنگی، بهداشت و درمان، معابر، بهسازی روستاها و دیگر وظایف با پیگیری مستمر امور روستاها را انجام دهند.

رضایی با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر بخشداران بر عملکرد دهیاران بیان کرد: بخشداران نیز هر چه بیشتر بر اقدامات دهیاران نظارت داشته و از آنان گزارش عملکرد خواسته تا دهیاران اثر گذاری بیشتری در روستاها داشته باشند.

وی با اشاره به مهمترین اولیویت های دولت در سال 95 بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی بخصوص در حوزه اعتیاد مهمترین اولویت های دولت در سال  است.

فرماندار ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی و بازگشایی کارگاه‌های تولیدی غیر فعال شهرستان ملایر اظهار کرد: کارخانه کیان وینسا در دو هفته آینده بازگشایی شده اقدامات برای بازگشایی ذوب آهن و شرکت آرد ملایر در حال پیگیری است.

وی با تاکید برای کار در موضوع آسیب های اجتماعی در روستاها بیان کرد: روستاهای ما غالبا دارای خانواده‌های معتقد بوده که در آنها اعتیاد وطلاق وجود نداشت ولی امروز این معضل ها در روستا ها در حال رشد است.

رضایی گفت: دهیاران باید هر چه بیشتر بر روی آگاهی دادن به خانواده ها کار کنند چرا که بسیاری از مشکلات  با آگاهی پیش نخواهد آمد.

وی گفت: دشمنان امروز نقطه مهمی را مورد هدف قرار داده اند و ما باید یک قدم از آنان جلوتر باشیم و باید این آسیب ها را کنترل کنیم و گرنه در آینده مخاطرات جدی با ما همراه است.

فرمندار ملایر با تاکید بر روی کار در حوزه اعتیاد بیان کرد: باید در این حوزه بسیار کار شود چرا که نجات یک نفر نجات کل جامعه است.

در پایان این نشست از 20 نفر از دهیاران شهرستان ملایر از بخش‌های مختلف ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار