نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. تير 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 19611
مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ خبر داد؛
تشکیل انجمن زعفران کاران ملایر
مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: توسعه و ترويج كشت زعفران و برند سازی آن از نیازهای مهم در شهرستان ملایر بوده و در این راستا انجمن زعفران کاران ملایر تشکیل می‌شود.

مجتبی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به ظرفیت شهرستان ملایر برای کشت زعفران اظهار داشت: زعفران یک محصول کم آب بر بوده که جایگزین خوبی برای محصولات پر آب بر است.

وی گفت: وضعیت خاک شهرستان ملایر به‌گونه‌ای است که کیفیت زعفران آن به‌مراتب بیشتر از زعفران سایر نقاط کشور بوده و محصول تولیدی در ملایر قابل‌رقابت با تمامی محصولات تولیدی در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: شهرستان ملاير اين ظرفيت را دارد كه به‌عنوان پايلوت زعفران در استان همدان و غرب كشور معرفی‌شده و با برگزاري همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصي در راستاي توسعه و آشنايي كشاورزان می‌توان كشت اين محصول را در سطح شهرستان و استان رونق بخشيد.

وی گفت: بحث توسعه و ترويج كشت زعفران و برند سازی آن است یکی از نیازها مهم در این محصول بوده و نياز به اطلاع‌رسانی بيشتر در اين زمينه دارد.

طاهری افزود: در این راستا وجود يك انجمن جهت ساماندهي زعفران کاران و متقاضيان كاشت آن‌یکی از ضروريات شهرستان است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن زعفران کاران ملایر بیان کرد: به‌زودی شاهد فعالیت این انجمن بوده تا بتوان از ظرفیت‌های این محصول در شهرستان ملایر هر چه بیشتر استفاده کرد.

طاهری گفت: این انجمن  به‌عنوان پشتيبان رسمي جهت ارائه خدمات به زعفران کاران و مشاوره به متقاضيان در راستاي احداث زعفران زارها معرفی‌شده  و در راستاي برند سازی اين محصول به نام شهرستان ملاير گام‌های بلندي برداشته می‌شود.

وی گفت: کاشت زعفران در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده  و کشت این محصول علاوه بر صرفه‌جویی از منابع آب استفاده از ظرفیت‌های شهر ملایر است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ بیان کرد: در سال 94 حدود 23 هكتار از اراضي شهرستان ملاير زير كشت زعفران بود و ميزان 69 كيلوگرم زعفران برداشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پايان امسال به 30 هكتار برسد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار