نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. مرداد 1395 - 15:58   |   کد مطلب: 19668
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: با توجه به آمار طلاق‌های انجام‌گرفته در شهرستان ملایر ، تعداد طلاق در شهرستان وضعیت خوبی نداشته و این آمار نگران‌کننده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید کتابی در جلسه ساماندهی امور جوانان در فرمانداری با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت در سال 95 اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم  دو کار دولت در سال 95 بوده که با توجه به این مسئله از ابتدای کار از ابتدای سال اقدامات خوبی در ملایر انجام‌شده است.

وی از طلاق به‌عنوان یک از یکی از معضلات اجتماعی مهم نام برد و بیان کرد: با توجه به آمار وضعیت طلاق در شهرستان وضعیت خوبی نداشته و این آمار نگران‌کننده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر بیان کرد: خانواده‌های اصلی‌ترین نهاد هر جامعه و زمینه توسعه هر کشور بوده و تشکیل یک خانواده خوب نقش مهمی در پیشرفت دارد.

وی با اشاره به‌به اقدامات انجام‌شده برای تحکیم و ترویج ازدواج و بنیان خانواده بیان کرد: در شهرستان ملایر بنیاد صیانت از خانواده در حال شک گیری بوده و مجمع خیرین ازدواج نیز از سال گذشته کارهای مقدماتی تشکیل آن آغازشده است.

کتابی با اشاره به نامشخص بودن وضعیت مجمع خیرین ازدواج  تصریح کرد: آغاز به کار تشکیل این مجمع از سال گذشته آغازشده است اما هنوز این مجمع راه‌اندازی نشده است.

وی با اشاره به فعالیت ادارات و خیریه‌های متفاوت در امر ازدواج بیتان کرد: برای جلوگیری از برخی موازی کاری‌ها هر چه زودتر وضعیت تشکیل این مجمع مشخص شور.

وی نقش فرهنگ‌سازی در ازدواج و طلاق را بسیار مهم برشمرد و گفت: با توجه به افزایش آمار طلاق این مسئله از اولویت‌های مهم کاری بوده که نقش آموزش در این راه بسیار مهم است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: برخی از جوانان با مسائل و رفتارها و نحوه برخورد در خانواده‌ها پس از ازدواج آشنایی نداشته و این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر به بحث ازدواج است.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان بیان کرد: تنها نمی‌توان مسائل مادی را در بالا رفتن سن ازدواج مهم دانست و بحث فرهنگی نیز بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در ملایر بیان کرد: این بنیاد به مسائل مختلف ازدواج و تحکیم خانواده پرداخته و برنامه‌های جامعی در این بنیاد طراحی‌شده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما