نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مرداد 1395 - 11:36   |   کد مطلب: 19691
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرش، سبدبافی، مروار بافی و مبل و منبت در شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی بوده که به‌عنوان یک ثروت فراموش‌شده می‌توان آن را تعریف کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره ویژگی‌های مجلس دهم اظهار داشت: مجلس دهم با توجه به تدبیر مردم جزء ویژه‌ترین مجالس دوران مختلف بوده که تمامی گرایش‌ها از این مجلس سهم دارند.

وی گفت: در مجلس دهم فراکسیون‌های قوی ازجمله  ولایت، امید و اعتدال تشکیل‌شده که این مسئله نشان‌دهنده دموکراسی واقعی در کشور است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آرامش حاکم در مجلس بیان کرد: تنوع نگرش‌های سیاسی در مجلس الزاماً باعث هیاهوهای سیاسی نبوده و در جند ماه اخیر مجلس آرامش خوبی در مجلس دیده‌شده است.

وی با اشاره به تعامل مجلس با دولت بیان کرد: با توجه به اینکه کرسی‌های زیادی از مجلس دهم  با دولت همسو نیستند اما با تلاش و تعامل بین مجلس و دولت برای خدمت به مردم در مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وجود دارد.

وی مجلس دهم را مجلسی را در اوج دانست و بیان کرد: در کمیسیون‌ها نیز با توجه به نوع مسئولیت وزرا به مجلس آمده و گزارش‌ها را داده و مهندسی نظارتی خوبی در مجلس دهم ایجادشده است.

وی با اشاره به تنگناهای معیشتی موجود در کشور بیان کرد: هنوز گشایش معیشتی متأثر از برجام در زندگی مردم حس نشده و هم دولت‌مردان این امر را پذیرفته‌اند.

* بدعهدی آمریکا در برجام غیرقابل انکار است

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بدعهدی‌های آمریکا در برجام یک واقعیت غیرقابل‌انکار دانست و گفت:  شیطنت‌های آمریکا و دخالت در تصمیم‌گیری‌ها در برجام و کاملاً مشهود است.

وی با اشاره بی تعهدی‌هایی آمریکا ر معاهدات بیان کرد: با توجه به صحبت‌های کاندیداهای دو جناح ریاست جمهوری آمریکا و مهندسی‌های بان کی مون نشان‌دهنده این است که نباید از جانب آمریکا منتظر گشایش باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات از وضعیت حاضر در گرفتاری معیشتی مردم پیش برد و مهندسی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دولت قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی را برای همین امر راه‌اندازی کرده و به‌جز اقتصاد مقاومی ما راهی برای گشایش امور نداریم.

وی با تأکید بر حضور همه نهادها و ادارات درراه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: باید به فرموده رهبر انقلاب همه  برای احیا، عمل و اقدام در اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

وی عدم تکیه به نفت را یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: ما باید صنایع‌دستی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی را وارد عرصه ایجاد اشتغال کنیم.

* کسب و کار مهمترین گرفتاری مردم ملایر

وی با اشاره به مهم‌ترین گرفتاری‌های مردم در شهرستان ملایر بیان کرد: مشکل معیشت و کسب کار مهم‌ترین گرفتاری مردم بوده که همه خانواده‌ها گرفتار آن هستند.

وی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، معادن و صنایع تبدیلی بوده که می‌تواند بر بازار کشور اثرگذار باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های انجام‌شده در راستای ایجاد دامداری بیان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با مدیر عمال بنیاد شهید و امور ایثارگران وی به شهرستان ملایر برای سرمایه‌گذاری در این زمینه سفر می‌کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ظرفیت‌‎های ملایر در صنایع‌دستی بیان کرد: فرش ، سبدبافی، مروار بافی و مبل و منبت در این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالایی بوده که به‌عنوان یک ثروت فراموش‌شده می‌توان آن را تعریف کرد.

* صنایع دستی یک ثروت فراموش شده

وی گفت: بسیار از جوانان جویای کار از بستر صنایع‌دستی می‌توانند  و وارد بازار کار شوند و در این راستا از  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای حضور در ملایر دعوت‌شده است.

آزادی‌خواه با اشاره به ظرفیت شهرستان ملایر در بحث معادن بیان کرد: معادن سرشار در شهرستان ملایر ازجمله سیلیس و معادن سرمک می‌توانند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به دعوت از معاون وزیر صنایع برای حضور در ملایر بیان کرد:  اگر بتوانیم معادن سرمک را مهندسی کنیم اشتغال در این معدن دو برابر می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی بیان کرد: به اعتقاد من این بحث نباید  رنگ و بوی سیاسی  دهیم.

آزادی‌خواه  پرداخت حقوق های نجومی را نشان از سوء مدیریت دانست و بیان کرد: موضوع پرداخت‌های نجومی لکه ننگی بر پیکره نظام بوده و همه مخصوصاً دولت  باید با این موضوع مقابله کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای  مقابله با حقوق‌های نجومی گفت: در کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات به همراه سازمان بازرسی اقداماتی مؤثری در این راستا انجام‌شده ست.

آزادی‌خواه افزود: در مجلس نیز طرح شفاف‌سازی دریافتی مدیران به‌صورت  یک‌فوریتی تصویب‌شده  که در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره  حضور در فراکسیون‌های مجلس بیان کرد: من با فراکسیون ولایت همکاری کرده با توجه به این امر قاعدتاً در فراکسیون‌های دیگر حضور نخواهم داشت.

* اگر زمانی بشنوم  که درآمدهای وقفی در استان هزینه شده مقابله تندوتیزی با اوقاف خواهم داشت

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سؤال بحث‌های پیرامون اوقاف ملایر بیان کرد: مردم شهرستان ابهاماتی درباره وقف داشته که این ابهامات به معنای مجرم بودن مسئولان وقف در کشور و شهرستان نیست.

وی افزود:  پرسشگری حق مردم بوده و مسئولین موظف به پاسخ‌دهی هستند.

آزادی‌خواه با اشاره به مهم‌ترین سؤالات درباره اوقاف ملایر بیان کرد:  هزینه‌ها، اجارات، املاک وقفی، درآمدهای اوقاف، حق پذیره‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها مهم‌ترین سؤالات مردمی بوده که بی‌پاسخ‌مانده است.

وی با اشاره به  درخواست از مدیرکل اوقاف برای پاسخ به سؤالات مردم بیان کرد:  ممکن است بسیاری از سؤالات دارای پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای باشد ولی تاکنون این پاسخگویی انجام‌نشده است و این مسئله مطالبه از اوقاف استان است.

نماینده مردم ملایر با اشاره به‌قرار جلسه برای دیدار با رئیس اوقاف کشور با حضور فرماندار، امام‌جمعه و نمایندگان ملایر عنوان کرد: در این جلسه مطالبات مردم مطرح و پاسخ گرفته خواهد شد.

وی گفت: درآمد وقفی در شهرستان به نحوی بوده که می‌توان از آن برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده می‌توان از این درآمدهای برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن استفاده کرد.

آزادی‌خواه با خروج درآمدهای اوقاف ملایر از شهرستان به‌شدت مخالفت کرد و گفت: اگر زمانی بشنوم  که درآمدهای وقفی در استان هزینه شده مقابله تندوتیزی با اوقاف خواهم داشت و مطالبه جدی از مدیرکل  این بوده که سرمایه‌های شهرستان خارج از خوزه شهرستان هزینه نشود.

وی با اشاره به اقدامات خلاف قانون صورت گرفته در اوقاف ملایر بیان کرد:  به  سیستم وقف استان و شهرستان هشدار جدی داده که باید بیش از این از موقوفات که میراث شهرستان ملایر بوده مراقبت کنند.

نماینده مردم ملایر گفت: چرا باید باوجود دستگاه‌های نظارتی  و دیوان  محاسبات این‌چنین اتفاقاتی در شهرستان رخ‌داده و این سؤال بی‌جواب است که باید هم جبران شده و باید با آن مقابله شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح به‌نظام نامه جامع رسانه بیان کرد: اگر این نظام‌نامه مصوبه گرفته شود اصحاب رسانه و صداوسیما به یک نظام‌نامه مهندسی خواهند رسید.

وی با اشاره به قانون مدیریت صداوسیما بیان کرد: قانون نظام اداره  صداوسیما در کمیسیون در حال بررسی بوده و ابهامات موجود رفع خواهد شد.

* هنوز مدیر میراث فرهنگی ملایر را نمی شناسم

وی با اشاره به ضعف میراث فرهنگی در شهرستان ملایر بیان کرد: در شهرستان ملایر با یک رکود واقعی و یک تعطیلی در حوزه گردشگری مواجه بوده و هنوز بعد از سه ماه مدیریت آن را نمی‌شناسم و این در حالی است که کل بودجه و اعتبار میراث فرهنگی باید به مصوبه کمیسیون فرهنگ برسد.

آزادی‌خواه گفت: ظرفیت شهرستان ملایر در صنایع‌دستی و گردشگری بسیار ویژه بوده که اگر بتوان شهر زیرزمینی را احیا کرد می‌توان جذب گردشگر و ایجاد اشتغال به وجود آورد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما