نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1395 - 8:28   |   کد مطلب: 19726
معاون شهردار ملایر خبر داد؛
آغاز نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر ملایر
معاون خدمات شهری ملایر گفت: نوسازي ۲۲ خودروي فرسوده تاکنون انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد خودروهاي نوسازي شده تا پايان شهریورماه سال جاری به ۶۰ دستگاه تاكسي برسد.

به گزارش ملایری‌ها؛ امیر رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: شهر ملاير داراي ۴۲۷ دستگاه تاكسي فرسوده است كه با توجه به تسهيلات بانكي تخصیص‌یافته توسط بانک‌های ملت و تجارت نوسازي خواهند شد.

وی افزود: در تفاهمی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پلیس راهور، تاکسیرانی و ایران‌خودرو منعقد شد، قرار است با همکاری بانک‌های ملت و تجارت نود هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور جمع‌آوری و با در نظر گرفتن بیست میلیون تومان وام برای هر دستگاه تاکسی فرسوده، خودروهای جدید جایگزین آن‌ها شود.

معاون خدمات شهری شهردار ملایر بابیان اینکه تردد خودروهای فرسوده در ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری به‌عنوان یک معضل زیست‌محیطی شهری محسوب شده گفت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نوسازی این ناوگان اولین گام برای کاهش آلودگی هوا و همچنین صرفه‌جویی در مصرف بنزین است.

وی اظهار داشت: ارتقاء سطح خدمات در مناطق کم برخوردار شهر، افزایش اعتماد عمومی به سیستم حمل‌ونقل عمومی و ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان از اولویت‌های سازمان تاكسيراني است.

رضایی با اشاره به نصب تابلوهای شناسه معابر حدفاصل میدان سپاه و چهارراه مهدیه باهدف ساماندهی وضعیت تابلوها به تعداد ۱۵۰ عدد بیان کرد: به همت همکاران محترم واحد زیباسازی، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر که فاقد تابلو و یا دارای تابلوهای فرسوده‌اند، شناسایی‌شده و کار نصب تابلوی جدید در حال انجام است.

وی افزود: در جهت یکسان‌سازی و بهبود وضعیت شناسایی معابر و کوچه‌ها و دسترسی آسان‌تر شهروندان، تابلو معابر و کوچه‌های شهر ملایر ترمیم و یا تعویض خواهد شد.

رضایی گفت: در همین راستا تعداد ۸۰ تابلوی پایه‌دار ایستاده و ۷۰ عدد تابلوی پلاکی در حدفاصل میدان سپاه تا چهارراه مهدیه با هزینه‌ای معادل صد و شصت میلیون ریال از اعتبارات داخلی شهرداری نصب و ترمیم شد.

معاون خدمات شهری شهردار ملایر هدف از این اقدام را دسترسی سریع‌تر مردم به نقاط و مقصد موردنظرشان عنوان کرد و گفت: بیش‌تر این تابلوها مربوط به معرفی کوچه‌ها و تابلو راهنمایی در کنارگذر شهر بوده است که ابتدا کوچه‌های فاقد نام و سپس در خیابان‌ها و معابر دیگر تابلو نصب خواهد شد.

وی در پایان با توجه به هزينه بالاي تهيه و نصب تابلوها از مردم خواست در نگهداري و مراقبت از تابلوهاي میدان‌ها، خیابان و کوچه‌ها تلاش کنند و انتقادات و پیشنهاد‌های خود را در اين خصوص به‌صورت کتبي و يا شفاهي به شهرداري ارسال کنند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری، طرح ساماندهی معابر و کوچه‌های سطح شهر در کمیته نام‌گذاری معابر و خیابان‌های این شهر، به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما