نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. مرداد 1395 - 9:02   |   کد مطلب: 19737
معاون سیاسی استاندار همدان گفت: همراهی جامعه با اطلاع رسانی باعث پویایی و سرزندگی جامعه شده و عدم اطلاع رسانی باعث جا ماندن آن جامعه به سمت و سوی خیر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدابراهیم الهی تبار در مراسم روز خبرنگار در ملایر با اشاره به مهم‌ترین ثمرات اطلاع‌رسانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در یک جامعه پویا و بانشاط اثرگذار بوده  عرصه خبر و اطلاع‌رسانی است.

معاون سیاسی استاندار همدان گفت: اگر بتوان از طریق رسانه  حضور مردم را در عرصه تصمیم سازی  فعال و زوایای تاریک جامعه از طریق رسانه‌ها بیان کرد جامعه را به سمت توسعه  حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی مردم بیان کرد: رسانه‌ها با روشن کردن لایه‌های ناشناخته جامعه و انتقال تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌ها به مردم نقشی مهم در آگاهی و نشاط جامعه دارند.

الهی تبار با اشاره به حمایت‌های دولت از مطبوعات بیان کرد: امروز 20 درصد از روزنامه‌های حاضر در دکه‌ها از دولت تدبیر و امید مجوز گرفته که نشان از توجه این دولت به مطبوعات دارد.

وی افزود: در این دولت زمان صدور مجوز و امتیاز رسانه به شش ماه کاهش‌یافته و دولتمردان فضای خوبی برای رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند.

معاون سیاسی استاندار همدان با اشاره به نقش رسانه‌ها در برخورد با حقوق‌ها نامتعارف بیان کرد: برداشت‌های نامتعارف که رسانه‌ها آ را کلبه عنوان چشم بینای جامعه کلید زدند به‌شدت دولتمردان و مسئولین را وارد عرصه کرده   با آن برخورد جدی شد.

وی با تأکید بر نقش نقد و نقادی بیان کرد:  هر چه فضای نقد و نقادی را در جامعه گسترش داده و با فضای تخریب برخورد کرده می‌توان در جهت توسعه قدم  و بالندگی جامعه برداشت .

الهی تبار تأکید کرد: وقتی یک مسئله در حیطه نقادی قرارگرفته کاربردی‌تر شده و مردم مشارکت بیشتری برای  اجرای آن سیاست‌ها داشته و تصمیم‌گیری مؤثرتر می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های استانداری همدان از در قبال مطبوعات و رسانه‌ها بیان کرد:  یکی از سیاست‌های دولت حمایت از رسانه و مطبوعات بوده و در استان همدان نیز از اولین مشاور استاندار مشاور مطبوعاتی  بوده و کارگروه رسانه در استانداری شکل گرفت.

معاون سیاسی استاندار همدان گفت: یکی از اولین بخش‌نامه‌هایی که مدیران استان ابلاغ شد ممنوعیت  شکایت از خبرنگاران بوده و تمامی شکایت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران بازگردانده شد.

وی گفت: قبل از اینکه شکایتی از رسانه انجام شود باید با استانداری هماهنگ شده تا در کارگروه رسانه به این مسائل رسیده شده و بسیاری از موضوعات میز در استاندار حل‌شده است.

الهی تبار گفت:  اگر خواستار جامعه‌ای بانشاط  و در مسیر توسعه بوده باید رسانه‌ها وارد عرصه و با مشارکت بالا فعالیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار