نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. مرداد 1395 - 10:01   |   کد مطلب: 19738
فرماندار ملایر گفت: از خبرنگاران درخواست کرده ضمن رعایت انصاف و انعکاس دقیق در رابطه با نقد مسئولین با شفافیت به زوایای کار مسئولین و صاحبان قدرت و در انعکاس حقایق و واقعیت‌ها بیش‌ازپیش تلاش کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ فرماندار ملایر در مراسم روز خبرنگار با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: کار خبرنگاری در دنیای امروز بسیار حساس بوده و یکی از کارهای سخت فرهنگی است و خبرنگاران مسئولیت مهمی در آگاه بخشی جامعه دارند.

وی اخلاق حرفه‌ای، صداق، حق‌طلبی و خدامحوری را از ویژگی‌های مهم یک خبرنگار برشمرد و بیان کرد: اغلب اهل‌قلم گرایش‌های متنوع سیاسی داشته اما در کمال انصاف و صداقت  به‌سلامت کار اندیشیده و فارغ از اظهارنظرهای سیاسی به انجام رسالت خود مشغول هستند.

فرماندار ملایر صادق بودن و رعایت اخلاق حرفه‌ای را باعث ماندگاری یک رسانه دانست و بیان کرد: رسانه‌هایی که همواره با مخاطبین صادق بوده ماندگار شده و عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای باعث از دست دادن مخاطبین می‌شود.

وی شغل خبرنگاری را شغلی با عشق و علاقه دانست و بیان کرد:  خبرنگاران وظیفه جمع‌آوری اصل خبر،تنظیم و اطلاع‌رسانی  همراه با سرعت،دقت و صحت را داشته و این شغل با عشق و علاقه همراه است.

رضایی گفت: در این شغل افراد مختلفی مشغول به کار بوده و از نوجوانان و تا پیشکسوتان همه با عشق و علاقه قدم درراه خبر و خبررسانی گذارده‌اند.

وی پایبندی خبرنگاران به اخلاق حرفه‌ای را سبب تأثیرگذاری بیشتر در جامعه دانشت و بیان کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط یک رسانه علاوه بر تأثیرگذاری در جامعه سبب جذب بیشتر مخاطب می‌شود.

فرماندار ملایر با اشاره به نقش خبرنگاران از بین بردن شایعات در جامعه بیان کرد: سرعت در انتقال خبر بسیار مهم بوده  و اگر خبر در زمان مقرر منتقل نشود بازار شایعه و تهدید و تهمت و دروغ جای ان را گرفته و سرعت در انتقال خبر باعث از بین رفتن این مسائل می‌شود.

وی گفت: روز خبرنگار فرصتی برای اهالی رسانه بوده که با ضمن جمع شدن دورهم از تجربیات یکدیگر و پیشکسوتان بهره‌مند شوند.

رضایی با تقدیر از خبرنگاران فعال در شهرستان ملایر بیان کرد: از خبرنگاران درخواست کرده ضمن رعایت انصاف و انعکاس دقیق در رابطه با نقد مسئولین با شفافیت به زوایای کار مسئولین و صاحبان قدرت و در انعکاس حقایق و واقعیت‌ها بیش‌ازپیش تلاش کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار