نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. مرداد 1395 - 9:54   |   کد مطلب: 19856
مدیر شبکه بهداشت ملایر خبر داد؛
پلمپ یک عطاری به دلیل فروش داروهای غیرمجاز
مدیر شبکه بهداشت ملایر گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت از یک عطاری 17 قلم داروی غیرمجاز از این محل کشف و این عطاری پلمپ شد.

محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به کشف داروهای غیرمجاز از یک مغازه عطاری در شهر ملایر اظهار داشت: در طی بازدید کارشناسان معاونت درمان و دارو و با همکاری اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی از یک مغازه عطاری 17 قلم داروهای غیرمجاز از این محل کشف شد.

وی با اشاره به داروهای کشف‌شده از این عطاری بیان کرد: کپسول دست‌ساز ترک اعتیاد، قرص سقط‌ جنین، کپسول‌های چاقی و لاغری، قرص‌های جنسی، ترمادون و متادون  داروهای غیرمجاز کشف‌شده از این عطاری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: تمامی این داروها غیرمجاز بوده و متخلف به مراجع قضایی معرفی و محل فوق پلمپ شد.

وی گفت: این نوع داروها به علت نامشخص بودن تركيبات، محل توليد، عدم اطمينان از تاريخ توليد و انقضاء درج‌شده و عدم نظارت بر شرايط ساخت، نگهداري و حمل‌ونقل آن از قبيل حفظ زنجيره سرما ، رطوبت و گرما، غيرقابل استفاده و غیرمجاز می‌باشند.

 ترکاشوند با اشاره به اینکه شهروندان باید در هنگام خرید دارو به مشخصات آن توجه کنند به مصرف‌کنندگان دارو توصیه کرد: دارو باید حتماً از داروخانه طبق تجویز پزشک تهیه شود و مصرف‌کنندگان دارو از مراجعه به مراکز غیر از داروخانه اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما