فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

31. مرداد 1395 - 9:15   |   کد مطلب: 19867
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از افتتاح 15 طرح عمرانی و تولید با اعتبار یک میلیارد و 919 میلیون تومان در هفته دولت توسط در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛ غلامحسین تقوی شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این طرح‌ها شامل پروژه‌های پروش ماهی، گلخانه تولید سبزی و صیفی‌جات، آبیاری نوین، مرمت قنوات، پرورش ماهی، پرورش مرغ گوشتی و تصفیه و بسته‌بندی کشکمش است که به طور مستقیم برای 47 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی تعداد خانوارهای بهره‌مند از این طرح‌ها را 267 خانوار عنوان و اظهار کرد: این طرح‌ها در چهار بخش تابعه ملایر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش سیاست‌های عمده وزارت جهادکشاورزی را متمرکز بر توسعه آبیاری‌های نوین، گسترش کشت‌های گلخانه‌ای، افزایش تولید دانه‌های روغنی، کشت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم و توسعه کشت انواع غلات دانست.

تقوی با بیان اینکه غلات به عنوان یک محصول استراتژیک می‌تواند وابستگی ایران را به کشورهای دیگر کاهش دهد، ادامه داد: این محصول سبب اشتغالزایی و خودکفایی می‌شود.

برگزاری جشن گندم در ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از برگزاری جشن گندم در روز 5 شهریورماه در روستای شریف‌آباد قوزان خبرداد و گفت: امسال افزون بر 60 هزار تن گندم و 25 هزار تن جو درسطح این شهرستان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 29 هزار تن گندم خرید تضمینی شده است، افزود: درحال حاضر 9 انبار غله درسطح شهرستان موجود است که با توجه به افزایش تولید، ما به احداث 5 انبار دیگر نیازمندیم.

4800 هکتار از اراضی ملایر تحت پوشش آبیاری نوین

تقوی با اشاره به اینکه 4800 هکتار از اراضی ملایر تحت پوشش آبیاری نوین است، گفت: در تلاش هستیم 90 درصد اراضی کشاورزی ملایر را به صورت شبکه آبیاری نوین دربیاوریم.

وی اظهارکرد: از سال 1374 تاکنون 450 مورد طرح آبیاری نوین شامل آبیاری بارانی، قطره‌ای و کم فشار در سطح این شهرستان اجرای شده و تا حد قابل توجهی از هدر رفت آب جلوگیری کرده است.

دیدگاه‌ها

جشن شکرگذاری گندم ملایر . ما هم شکرگذاریم شکر گذار خداوندی که نعمت های خود رو بیدریغ به ما بندگانش ارزانی میدارد و در واقع هیچوقت بخاطر شاکر بودن یا نبودن ما آنرا قطع نمی کند . اینجاست که گویند : ای کریمی که از خزانه غیبت گبر و ترسا وظیفه خور داری __ بله ما بندگان خداوند هم شاکریم که وظیفه خطیر خرید و ذخیره سازی گندم را بعهده داریم و اتفاقا شاکر هم هستیم که این وظیفه خطیر موهبتی است الهی و عنوان شدن . بودن یا نبودن در جشن شکرگذاری گندم هم نمیتواند ارزش این موهبت الهی را تقلیل دهد. پس ما همیشه شاکریم و شکر خواهیم کرد نه بخاطر اینکه خداوند نیازمند شکرگذاری ماست بلکه بخاطر خودمان که بدانیم و آگاه باشیم که وجود بی وجود ما بسته به وجودی است لایزال از لطف و عنایت الهی . پس مهم وجود داشتن در این لطف الهی است نه درج عناوین و القاب و نمادها

دیدگاه شما

آخرین اخبار