نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. شهريور 1395 - 19:00   |   کد مطلب: 19892
در سومین روز از هفته دولت؛
15 طرح کشاورزی در ملایر افتتاح شد
در سومین روز از هفته دولت 15 طرح کشاورزی در شهرستان ملایر بااعتبار 19 میلیارد و 119 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی در ملایر اظهار داشت: با توجه به شعار سال و توجه  پروژه‌های کشاورزی از الیوت‌های کاری است.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی در کشور بخش کم‌آبی بوده و توجه به طرح‌های آبیاری به‌خصوص طرح‌های نوین در روستاها بسیار موردتوجه است.

فرماندار ملایر افزود: باید با طرح‌های نوین آبیاری همچون آبیاری تجنت فشار و آبیاری قطره‌ای و کشت محصولات کم آب بر از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

ریس جهاد کشاورزی ملایر هم در این آیین بیان کرد: در هفته دولت 15 طرح کشاورزی بااعتبار 19 میلیارد و 119 میلیون ریال در شهرستان ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامحسین تقوی افزود: این پروژه‌های در راستای ایجاد زیرساخت برای بخش کشاورزی و باهدف شعار سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: سه طرح آبیاری بارانی در روستاهای کرکان، حسین‌آباد شاملو، و کهکدان ، سه طرح کانال آب‌رسانی در روستاهای زنگنه، بابلقانی و قشلاق انوج و یک طرح آبیاری کم‌فشار در روستای میانزولان ازجمله طرح‌های افتتاحی در این هفته است.

تقوی گفت: احیا و مرمت چهار قنات در حصار باباخان، کیکله، یونس و دهنو علی‌آباد و ایجاد یک کانال پرورش ماهی در روستای اسلام‌آباد از طرح‌های دیگر در این هفته است.

ریس جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به افتتاح یک واحد گلخانه در روستای نمازگاه بیان کرد: این طرح بااعتبار 380 میلیون ریال اجراشده و زمینه اشتغال برای سه نفر را فراهم آورده است.

وی با اشاره به افتتاح یک واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد کارخانه تصفیه و بسته‌بندی کشمش بیان کرد: طرح‌های جهاد  کشاورزی در این هفته زمینه اشتغال برای 47 نفر را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما