نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. شهريور 1395 - 14:44   |   کد مطلب: 19895
آیین تکریم از خدمات آیت الله فاضلیان و معارفه امام جمعه جدید ملایر همزمان با برگزاری نماز جمعه در مصلی ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه در این آیین اظهار داشت:  حکومت اسلامی را در این کشور امام(ره) تاسیس کرده و به همراه آن شئونی را برای این حکومت که پیوست اسلامی داشته بنا نهادند.

وی افزود:  یکی از آن شئون اقامه جمعه بوده که در زمان و مکان مشخص برای اینکه مردم در جریان برنامه های روز جامعه و حاکمیت اسلامی قار گیرند برگزار می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نماز جمعه یادگار امام امت دانست و گفت: امروز نزدیک نهصد پایگاه نمار در کشوربرقرار بوده و اگز اینها حرکتی را انجام داده آمریکا  اسرائیل توان مقابله با آن را ندارند.

وی نماز جمعه را مکان مقدسی دانست که برای برپایی آن خون داده شده است و محراب نمار جمعه بوده به خون خطیب جمعه رنگین شده است همانند امیرالمومنین علی(ع) که در محراب نماز به شهادت رسید.

حجت الاسلام آزادی خواه بااشاره به دیدار آیت الله فاضلیان با مقام معظم رهبری بیان کرد: در این دیدار آیت الله فاضلیان بیان کردند که به دلیل کهولت سن نمی توانند در خدمت مردم ملایر باشند.

وی با اشاره به نامه استعفا آیت الله فاضلیان  به محضر رهبری بیان کرد: آیت الله فاضلیان در نامه ای استعفای خود را به رهبری نوشته اند و تحویل شورایی چهار نفره داده اند که با پیگیری ها قرار شده است امروز این استعفا تحویل داده شده و امام جمعه جدید معارفه شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ملایر با تمام توان خواستار حضور آیت الله فاضلیان در ملایرهستند.

امام جمعه ملایر نیز در خطبه های نماز جمعه کلماتی وداع گونه با مردم ملایر به زبان آورده و بیان کرد: به همین زودی رهسپار مشهد می‌شوم  در اینجا نخواهم ماند.

امام‌جمعه ملایر با تقدیر و تشکر از کلیه علما سادات مسئولین و مردم شهیدپرور ملایر گفت:  عذرخواهی می‌کنم و ان‌شاءالله بنده را می‌بخشید که نتوانستم خدمتگزار خوبی برای شما باشم .

آیت‌الله فاضلیان گفت: بنده آماده عالم آخرت هستم و غسل دهنده خودم را مشخص و محل دفنم را  خریداری کرده‌ام و  امیدوار به خدا هستم که چند لحظه‌ای بتوانم از گناهان گذشته عذرخواهی کرده که توشه‌ای برای آخرت بردارم.

وی در پایان به مردم تأکید کرد که همگی و باشکوه در نمازهای جمعه حضورداشته باشند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز جمعه در آیین معارفه امام جمعه جدید ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) این شهر اظهار کرد: حجت الاسلام سید رضا فاضلیان بیش از سه دهه خدمت صادقانه در سنگر نماز جمعه ملایر به خوبی نقش آفرینی کرد.
حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده افزود: طبیعی است که سنگر نماز جمعه همچنان ادامه پیدا کند و همواره برکت های معنوی حجت الاسلام فاضلیان در این شهر وجود داشته باشد و مردم بتواند از این نعمت بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله میرشاهولد بستر ساز این مسئولیت خطیر برای حجت الاسلام فاضلیان در ملایر شد، گفت: در مدت بیش از سه دهه خدمت معنوی حجت الاسلام فاضلیان در این شهر، ارتباط بسیار معنوی و عاطفی با مردم ملایر داشتند و همواره محور وحدت و اتحاد در این شهرستان بودند.
حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به موقعیت سنی و شرایط جسمی حجت الاسلام فاضلیان، این بار سنگین مسئولیت را از روی دوش وی برداشتند و عنوان کردند حجت الاسلام فاضلیان همواره بر عظمت این جایگاه افزودند، این نیست که وی از این جایگاه چیزی گرفته باشند و شخصیت وی همچنان بر جای خودش باقی است.

امام جمعه جدید ملایر نیز گفت: امری که شوق من را برای قبول این مسئولیت در این شهرستان مضاعف کرد، افتخار شاگردی در مکتب علمی و معرفتی حجت الاسلام فاضلیان بود.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری ابراز خرسندی کرد: برای من فرصتی شد حدود 11 سالی که از کرسی معارف دین در سطوح عالی قم محروم شده ام، خداوند متعال سفر علمی دیگری را برایم در این استان فراهم کرده است.
وی از حجت الاسلام فاضلیان درخواست کرد: اجازه دهید این سفر معرفت، دانش و معنویت همچنان به روی دانش آموختگان و به روی مشتاقان معارف دینی باز باشد و همه تشنگان از این سفره معنوی بهره مند شوند.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: ما آمده ایم که دست به دست بدهیم تا این سفره معنوی بهتر از گذشته رونق گرفته و بهتر و بیشتر از این معارف استفاده کنیم، چراکه حجت الاسلام فاضلیان از سرمایه های ارزشمند معنوی این شهرستان است.
وی گفت: مردم ملایر امروز با تکریم از حجت الاسلام فاضلیان و حضور در آیین استقبال، حضور وحدت بخش خود را به نمایش گذاشتند و انسجام خود را بار دیگر به رخ دشمنان کشیدند.

گفتنی است؛ این آیین با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهر و با حضور نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان آیت الله موسوی اصفهانی برگزار شد.

در این مراسم حکم حجت الاسلام محمد باقر برقرای به وی اعطا شده و به مدت سه سال عهده دار امت جمعه ملایر شد.

انتهای پیام/
 

دیدگاه‌ها

ایت الله فاضلیان بحق ازشخصیتهای برجسته وعالمی وارسته هستندکه طی مدت سی وچندسال منشاخدمات فراوانی برای شهرستان ملایربودندوحقیرتوفیق داشتم که درمدت دوسال حضورم درتربیت معلم شهدای محراب ملایرازمحضراین عالم برجسته مستفیض شوم.وتبریک مضاعفی دارم به مردم شریف ملایربخاطرحضورفاضل ارجمندجناب حجت الاسلام حاج اقای برقراری،الحق والانصاف حضورحاج اقای برقرای درسنقروارتباطی که بامردم شهروروستاداشتندموجبات دلگرمی همگان رافراهم کرده بود.امیدوارم مردم شریف ملایربتوانندازخطبه های شیوا،غراوحضوراین استادعالیقدردرشهرملایربهره برند.فلذااینجانب برخودوظیفه میدانم اززحمات وتلاشهای قریب به نه سال واندی که حاج اقابرقراری درشهرستان سنقروکلیایی حضورداشتندو همه مارابامعارف غنی دینی اشناساختندتشکروقدردانی بعمل اورم.

دیدگاه شما