نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. شهريور 1395 - 7:18   |   کد مطلب: 19909
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر اجزای دولت می خواهند مشکلات و مسائل تولید و اشتغال در سطح کشور با سرعت بیشتری مرتفع شود باید با هم همراه و هماهنگ باشند .

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش میانی سازمان های دولتی ، وزارت خانه ها و ادارات و ارگان ها  جهت تسهیل در کار‌‌ها مشکل داریم اظهار داشت: اینکه در تهران مقامات بالا تصمیمی میگیرند و در رده های میانی و پایین تر اجرا نشود اصلا برای کشور مناسب نیست .

وی افزود: فرض مثال وزیری نامه ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی را امضاء مکند اما در رده های پایین تر یک بانکی با اشکال تراشی و بهانه گیری نمی خواهدکار را انجام دهد به ضررکشور است و ضروریست مورد توجه قرار گیرد .

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه در مجموع  شرایط کشور شرایط بدی نیست گفت: اما در حال حاضر در بحث درآمدها  دچار مشکل هستیم  و وزاء تا اندازه ای با دست خالی کار انجام می دهند و به تبع آن ما نمایندگان هم برای گرفتن اعتبارات و امتیازات با مشکلاتی مواجه هستیم .

وی بیان کرد: به لطف خدا و حمایت های رهبری و پشتیبانی مردم ، تدابیرو برنامه ریزی ها و سیاست گذاریهای دولت و اجرایی شدن برخی از تعهدات برجام  گشایشی در بخش اقتصاد  کشور ایجاد خواهد شد و  آثار آن را به زودی در سفره های مردم خواهیم دید .

کاظمی با اشاره به عملکرد 3 و 4 ماهه مدت حضورش در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از بدو ورود به مجلس با کار نمایندگی آشنایی داشتم و می دانستم در چه حوزه هایی وارد شوم و با چه حوزه هایی فعالتر بوده و چه اقداماتی انجام دهم .

وی  با ابراز رضایتمندی از عملکرد خود در راستای پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان طی مدت حضورش در مجلس افزود: این رضایت مندی کافی و جامع نیست چراکه تصورم این بود که با پیگیری ها ی متعدد  در زمینه راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان می شود طی 3 الی 4 ماه این واحد ها را احیاء و به چرخه تولید باز گرداند .

وی اضافه کرد: اقدامات و پیگیری های خوبی انجام شده  و برخی واحد های شهرستان در مسیر احیاءو آغاز تولید مجدد قرار گرفته اند،  اما با توجه به اشکالاتی در بخش های میانی ادارات و سازمان های ما وجود دارد برخی اقدامات از بالا دستور انجام داده می شود اما با بهانه گیری و اشکال تراشی در رده های پایینتر کار متوقف می شود .

 کاظمی با اشاره به رسالت سنگین کار خبرنگاری و نمایندگی افزود: هردو گروه رسالت سنگینی به عهده دارند  هم نمایندگان که وظیفه آنها پیگیری مسائل و مشکلات حوزه انتخابیشان است و هم خبرنگاران که وظیفه سنگین و خطیر ابلاغ و اطلاع رسانی را برعهده دارند .

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری در کشور ما سخت و زیان آور است اظهار داشت:  خبرنگاران ما با حداقل دریافتی ها بار مسئولیت حداکثری را به عهده دارند  و چه بسیار خبرنگارانی که به خاطر نوشتن مقاله ای و انتشار اخبار از ارگانی زیر سئوال رفته و محکوم شده اند .

این مقام مسئول با بیان اینکه کار خبرنگاری در کشور هایی که به  بحث آزادی مطبوعات خوب توجه و به آن عمل می کنند بسیار راحت تر از کشور ما و کشور های در حال توسعه است  تصریح کرد :  قانون اساسی کشور ما مطبوعات را در بیان مطالب آزاد گذاشته اما در بره هایی از انقلاب شاهد بودیم که با خبرنگار ان یکسان برخورد نشده است .

وی خبرنگاران را آیینه تمام نمای انعکاس مشکلات نمایندگان و مسئولین دانست و افزود: اگر شما خبرنگاران پرسشگر باشید ما نمایندگان و مدیران مراقب اعمال و رفتار خود هستیم و تشخیص می دهیم در چه حوزه هایی وارد نشدیم و کم کاری کرده ایم و از انتفاد و راهنمایی ابایی نداریم .

وی افزود: رسالت خبرنگاران این است که علاوه بر خبر رسانی خبر دهی نیز انجام دهند چراکه به لحاظ اهمیت شغلیشان  با مردم و مسائل و مشکلات همه حوزه ها مرتبط هستند  وما مسئولین نیازمند مشورت با آنها هستیم.

وی خواستار حضورقاضی  مستقل و آزاد در محاکم مطبوعاتی شد و افزود: اگر قاضی تشخیص دهد انعکاس خبر منجر به آشنایی مردم با موضوعی خواهد شد باید شجاعت داشته و با آن خبر نگار با مساعدت برخورد شود.

کاظمی با اشاره به اینکه باید نگاه ما در کشور به اصحاب مطبوعات با تکریم و احترام باشد  گفت: مسئولین باید بپذیرند که خبرنگاران باید به وظایفشان آزادانه عمل کنند و از چیزی نترسند .

وی افزود: اگر خبرنگاران احساس کنند انعکاس برخی اخبار برایشان مشکل زا خواهد بود،قطعا خوب نیست چرا که ممکن است به دنبال انعکاس آن خبر نروند و خیلی از اخبار به گوش مردم نرسد .

وی گفت: در مجلس هم نمایندگانی که احساس می کنند کار محرمانه ای ندارند و باید عملکرد آنها انعکاس داده شود با مطبوعات همکاری بیشتری دارند.

 نماینده مردم ملایر بیان کرد: یکی از دلایل عمده و اساسی که در کشور های اروپایی پروند های فساد  اختلاس  وجود ندارد این است که هیچ کدام از عملکرد های مدیران این کشور ها در حیطه  طبقه بندی محرمانه نمی ماند وعملکرد مدیران شفاف در معرض دید مردم قرار می گیرد .

وی افزود: در کشور ما نیز مدیران بانکی و مسئولین اگر بدانند فیش های حقوقی ، واریز ها و حساب های بانکی ها  آنها زیر ذره بین رسانه هاست قطعا اعمالی که از آنها سر می زند همانند اتفاقات چند ماه اخیر در کشور نخواهد بود .

این مقام ومسئول افزود: نمایندگان شهرستان ملایر همراه و همگام  پیگیر مشکلات و مسائل اقتصادی ، تعطیلی واحد های تولیدی و اشتغال جوانان وبعهبود وضعیت معیشتی مردم ملایرهستند و امید است با گشایش در بخش اقتصادی کشور شرایط مطلوب تر شده و نمایندگان ملایر با همکاری رسانه ها با جدیت مسیر حل مشکلات شهرستان را هموارتر کنیم .

 وی وجود استاندار همدان و فرماندار شهرستان و مجموعه مدیران ملایر را برای پیشبرد  اهداف دولت در راستای توسعه همه جانبه شهرستان بسیار خوب ارزیابی کرد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما