نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. شهريور 1395 - 14:33   |   کد مطلب: 19925
امام‌جمعه ملایر گفت: یکی از اصلی‌ترین اثرات نماز جمعه بصیرت افزایی و آگاهی دادن به مردم بوده که بتوان با توجه به شرایط زمان بهترین تصمیم‌گیری‌ها را اتخاذ کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به مهم‌ترین ثمرات و تأثیرات برپایی نماز جمعه اظهار داشت: امروز در بیش از 850 نقطه کشور نماز جمعه برگزارشده که برپایی آن سبب اثرات فراوانی است.

وی آشنایی  با معارف دینی و اتفاقات کشور را از اولین کارکردهای نماز جمعه دانست و عنوان کرد: حضور در نماز جمعه سبب بالا رفتن معرفت دینی شده و این مسئله در بین ایرانیان در جهان اسلام بی‌نظیر است.

امام‌جمعه ملایر گفت: یکی از اصلی‌ترین اثرات نماز جمعه بصیرت افزایی و آگاهی دادن به مردم بوده که بتوان با توجه به شرایط زمان بهترین تصمیم‌گیری‌ها را اتخاذ کرد.

وی گفت: مملکتی که دارای بصیرت بوده کلاه سرش نمی‌رود و بصیرت داشتن مردم باعث شده که دشمنان در جنگ‌های نرم و مخملی موفق نباشند.

حجت‌الاسلام برقراری وحدت و همدلی را از دیگر کارکردها و اثرات نماز جمعه عنوان کرد و گفت: وحدت و همدلی مهم‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران بوده که در مقاطع مختلف تاریخی از دوران پهلوی تا دوران جنگ تحمیلی باعث پیروزی ایرانیان شده است.

وی گفت: دشمن همواره با اختلاف اندازی در مذهب، ربان، محله و طایفه به دنبال از بین بردن وحدت بوده است اما تاکنون موفق نشده است.

امام‌جمعه ملایر محور وحدت را در کشور ولی‌فقیه دانست و بیان کرد: این محور در کشور مقام معظم رهبری و در استان‌ها نماینده رهبری بوده و در شهرستان ملایر محور وحدت آیت‌الله فاضلیان است.

وی تأکید کرد: محور همواره باید حفظ‌شده و حول آن چرخید و هر چه وحدت و همدلی بیشتر باشد پیشرفت هم بیشتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: جایگاه نماز جمعه یک جایگاه حکومتی بوده و سر منشان آن به حاکمیت  و اذن خدا و ولی خدا بازمی کردد.

معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری ملایر هم در این شورا با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی 126 پروژه در ایام هفته دولت در ملایر بیان کرد: با توجه به اعتبارات این پروژه‌ها شهرستان ملایر شهر در جایگاه اول استان قرار گرفت.

محمد حامدی نژاد با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان‌ میراث فرهنگی به ملایر بیان کرد:  در این سفر معرفی ملایر به‌عنوان پایتخت مبل و منبت کشور و شهر جهانی انگور  مطرح شد.

وی با تأکید بر مطرح کردن داشته‌ها و ظرفیت‌های شهرستان ملایر بیان کرد: امسال بیش از 300 هزار تن انگور در شهرستان ملایر برداشت‌شده و پیش‌بینی تولید 40 هزار تن کشمش در ملایر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری ملایر گفت: باید تا آنجایی که می‌توان ظرفیت‌های ملایر را در بخش مبل و منبت و انگور مطرح کرد.

وی گفت: نباید منتظر ماند تا کسی برای ما کاری انجام داده و منتظر اعتبارات و پول نفت بود و باید با همه امکانات تبلیغی ملایر را به‌عنوان پایتخت مبل و منبت و شهر جهانی انگور معرفی کرد.

حامدی نژاد با تأکید به حرکت به سوی تجاری شدن و صنعتی شدن انگور و مبل و منبت ملایر بیان کرد: مسئولین برای صنعتی شد و تجاری شدن این محصولات باید تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار