نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. شهريور 1395 - 16:00   |   کد مطلب: 19953
مدیرکل رئیس کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: شرکت‌های تعاونی نقشی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و از مؤلفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند.

به گزارش ملایری‌ها؛ احمد توصیفیان در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های تعاونی شهرستان ملایر با اشاره به رابطه مستقیم تعاونی‌ها و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تعاونی‌ها مهم‌ترین مؤلفه تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با اشاره به روابط اقتصاد مقاومتی و  تأسیس تعاونی‌ها بیان کرد: نخستین ویژگی اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن است و یک تعاونی برای تولید یک محصول از ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کند.

مدیرکل رئیس  کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان برون‌گرا بودن را دومین ویژگی اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: با شک گیری یک تعاونی و تولید یک محصول باکیفیت و صادرات آن در بخش برون‌گرا بودن اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.

وی مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: اساس شکل‌گیری هر تعاونی با مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم شکل می‌گیرد.

وی دانش‌بنیان بودن و  گسترش عدالت را یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: با ایجاد تعاونی فرصتی برابر برای همه اعضای آن ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمی جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان بیان کرد : این جشنواره در بخش‌های کشاورزی ، صنعتی و عمرانی برگزار می‌شود.

وی گفت: استان همدان جزء شش استان برتر کشور بوده مه در جشنواره انتخاب برترین تعاونی‌های کشور دو انتخاب نمونه ملی دارد.

توصیفیان گفت: یک هزار و 290 تعاونی در بخش‌های مسکن و عمران، کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن فعالیت داشته و 15 اتحادیه در استان فعال است.

وی گفت: در استان همدان 341 تعاونی در بخش صنعت و معدن، 309 تعاونی در بخش کشاورزی، 478 تعاونی در بخش خدمات،  147 تعاونی در بخش مسکن و عمران فعالیت دارند.

مدیرکل رئیس  کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: شهرستان همدان با 383 تعاونی رتبه اول استان و ملایر با 156 تعاونی رتبه دوم استان را داشته و شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند و کبودرآهنگ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما