نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. شهريور 1395 - 8:08   |   کد مطلب: 20046
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: 2 شکارچی متخلف روز دوشنبه علاوه بر ضرب و شتم محیط بان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر وی را با چاقو مجروح کردند.

به گزارش ملایری‌ها مجید شعبانلو در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روز دوشنبه 2 شکارچی متخلف قصد ورود به منطقه حفاظت شده لشگردر را داشتند که محیط بان ملایر از ورود این دو جوان ناشناس به علت همراه داشتن یک گونی که احتمال وجود اسلحه در آن می رفت ،جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ورود افراد به منطقه حفاظت شده ممنوع نیست محیط بان درخواست بازرسی وسایل همراه این 2 فرد را داشت که آنها با حمله به محیط بان وی را با ضربه چاقو مجروح کردند.
 وی افزود: شکارچیان متخلف پس از مجروح کردن محیط بان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شده و محیط بان خون آلود به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر منتقل می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر اضافه کرد: هرچند ضربه چاقو عمقی بود ولی به مکان حساس بدن اصابت نکرده لذا محیط بان 24 ساله لشگردر روز گذشته از بیمارستان مرخص شد.
شعبانلو بیان کرد: با وجود اینکه شکارچیان ناشناس از محل متواری شدند ولی تحقیقات میدانی صورت گرفته بیانگر این است که این افراد بومی و از اهالی روستاهای اطراف ملایر هستند.
منطقه حفاظت شده 16 هزار هکتاری لشگردر در منطقه ای کوهستانی در شرق و جنوب شرق ملایر استان همدان واقع شده است.
گفتنی است این منطقه دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان کوهستانی است و گیاهان دارویی همچون کلاه میر حسن ، گون ، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گلکه، شکر تیغال، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگر گونه های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان در آن فراوان دیده می شود.
وجود وحوشی همچون کل و بز ، قوج و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال ، کفتار ، تشی و گورکن همچنین زیست پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب طلایی، جاذبه های جانوری منطقه لشگر را دو چندان کرده است.
امسال هشت مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده لشگردر رخ داده که 34 هکتار از این منطقه در آتش سوخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما