نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. شهريور 1395 - 13:04   |   کد مطلب: 20101
سي و سومين نشست تخصصي كتابخوان كشور و سومين نشست تخصصي كتابخوان شهرستان ملاير با موضوع مطالعات شخصيت اميرالمومنين علي (ع) با حضور علاقه مندان به كتاب در مجتمع فرهنگي هنري ارشاد ملاير برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ در اين نشست 5 كتاب با موضوعات مرتبط با امام علي (ع) و واقعه غدير توسط اساتيد و كارشناسان معرفي شد.

"تمام نهج البلاغه" نوشته حجت الاسلام سيدصادق موسوي اولين كتابي بود كه توسط حسين اميري رئيس دانشگاه ازادسامن معرفي شد.

به گفته اميري اين كتاب در هشت جلد چاپ شده كه يك جلد ان فهرست است و نگارنده 28 سال عمر خود را صرف جمع اوري اين كتاب كرده و طي اين مدت 80 هزار جلد كتاب مطالعه كتاب كرده و سفرهاي زيادي را به سراسر جهان داشته و تلاش كرده است.

"اسرار غدير" نوشته محمدباقر انصاري كتاب ديگري بود كه توسط حجت الاسلام محمدرضا محمدي پيام معاونت دانشگاه علوم قراني و مدرس معرفي شد.

به گفته محمدي از ويژگيهاي اين كتاب جامعيت كتاب درعين اختصار، رواين وخشو نگاشتي كتاب، بسيار دقيق و عميق، مرتب و منطقي بودن است كه در 11 فصل خطبه غدير مورد بررسي قرار گرفته است.

"فروغ ولايت" نوشته آيت ا... شيخ جعفر سبحاني ديگر كتابي بود كه توسط حجت الاسلام حسين مقدس مدرس حوزه و دانشگاه معرفي شد.

مقدس محققانه بودن و پرهيز از تعصب را ازجمله ويژگي اين كتاب عنوان كرد كه در شش بخش تهيه شده و نگارش روان ان قابل فهم براي عموم است.

"سيري در نهج البلاغه" نوشته شهيد مرتضي مطهري چهارمين كتابي بود كه توسط حجت الاسلام محمد كاكاوند مدرس حوزه و دانشگاه معرفي شد.

به گفته كاكاوند اين كتاب در 14 فصل ذكر شده كه شهيد مطهري به شش فصل ان بسنده كرده و با زباني عوام و صالح نوشته است.

"اشراق غدير" نوشته محمدعلي انصاري آخرين كتابي بود كه توسط فروزان كرديوند مسئول امور فرهنگي دانشگاه علوم قراني ومدرس ارائه شد.

به گفته كرديوند در عصري كه پر از شبه براي نسل جوان است اين كتاب براي مطالعه جوانان و رفع شبهات انها توصيه ميشود كتاب با ويژگيهاي عالي و زبان روان و مقدمه زيبا با چند سوال و نمادين جذب كننده نگاشته شده است و سپس موضوع ايمان را مطرح كرده و به واقعه غدير و ويژگي‌هاي امام علي (ع) براي انتخاب جانشيني پيامبراكرم (ص) اشاره دارد.

دیدگاه شما