نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. مهر 1395 - 9:20   |   کد مطلب: 20116
فرماندار ویژه ملایر گفت: 60 واحد صنعتی ملایر با رکود و کمبود نقدینگی مواجه هستند.

به گزارش ملایری‌ها عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در بخش صنعت اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای 239 واحد تولید صنعتی در پنج شهرک و دو ناحیه صنعتی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی چند سال اخیر در کشور افزود: این مشکلات بر واحدهای تولیدی و صنعتی بی تاثیر نبوده و این واحدها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی گریبانگیر بسیاری از واحدهای شهرستان ملایر نیز شده گفت: از مجموع واحدهای صنعتی و تولیدی ملایر 60 واحد با مشکلاتی در زمینه کمبود سرمایه درگردش، رکود، سختی در زمینه تامین مواد اولیه و به‌روزرسانی دانش فنی مواجه بودند.

این مسؤول بیان کرد: علت این مشکلات را می‌توان در سه زمینه اجرای نادرست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، عدم ثبات بازار ارز و واردات بی‌رویه در گذشته جست‌وجو کرد.

رضایی همچنین به رفع مشکلات کارخانه‌های کیان کرد، کیان وینسا، فولاد آلیاژی، کارخانه آرد و کشتارگاه صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان، مشکلات عمده این واحدها رفع شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی در شرح وضعیت نهایی کارخانه فولاد آلیاژی جعفری نیز به پیگیری‌ نمایندگان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‎های انجام شده مقرر شد سرمایه در گردش قابل توجهی در اختیار این کارخانه قرار گیرد.

رضایی اظهار کرد: علاوه بر آن یک تیم فنی و مدیریتی جدید و توانمند ملی نیز این واحد را کمک خواهند کرد تا در آینده نزدیک به چرخه تولید بازگردد.

وی به تشکیل نخستین همایش سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر در مردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این همایش مدیریت شهرستان به این نتیجه رسید که فرصت‌های سرمایه‌گذاری به درستی شناسایی و مسائل، فرصت‌ها و پیشنهادات، با کارشناسی احصا شوند.

فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه در گام نخست پنج تفاهمنامه در زمینه‌ گردشگری، مدیریت پسماند و سایر موارد به امضا رسید خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا همایش دوم را در تهران برگزار کرده و با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی از سرمایه‌های داخلی و خارجی برای ایجاد رونق کسب و کار استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما