نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. مهر 1395 - 13:45   |   کد مطلب: 20326
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت 325 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ملایری‌هامحسن ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با اختصاص این میزان اعتبار، 73 خانه بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی، ستاد مرکز بهداشت و آموزشگاه بهورزی در این شهرستان مرمت و بازآفرینی می شود.
وی افزود: 50 درصد از این اعتبار از محل طرح تحول نظام سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان، 30 درصد سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان و 20 درصد نیز توسط استانداری و کمک های خیران تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: حدود 320 میلیارد ریال از این میزان اعتبار مصوب برای بازسازی خانه های بهداشتی و مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و بیش از 50 میلیارد ریال آن نیز برای مراکز شهری هزینه خواهد شد.
ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضر تعداد 73 خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان که عمر آنها بالای 30 سال است، شناسایی شده تا تخریب و بازسازی شود.
وی بیان کرد: هم اکنون پنج درصد از این میزان اعتبار مصوب اختصاص یافته و هر زمان که پیمانکار شروع به کار کند، بر اساس میزان پیشرفت طرح اعتبارات بلافاصله تخصیص پیدا می کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، حدود 300 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در شهرستان ملایر هزینه شده است.
ترکاشوند طرح تحول نظام سلامت را برگ زرین دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: با توجه به فعالیت های انجام شده در راستای اجرای موفقیت آمیز این طرح، برای نخستین بار سه بیمارستان ملایر به عنوان درجه یک شناخته شدند.
وی اظهار کرد: همانگونه که دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان تمام سعی و تلاش خود را برای اجرای مطلوب این طرح به کار گرفت، ما نیز در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنیم تا همچنان سطح رضایت مندی در حد بالا باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار