نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. مهر 1395 - 7:29   |   کد مطلب: 20342
مسئول واحد جذب و آمار سازمان انتقال خون استان همدان گفت:مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 592 واحد خون اهدا کردند.

به گزارش ملایری‌ها مهری کیوان راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 308 نفر در روز تاسوعا و 284 نفر در روز عاشورا برای اهدای خون به بیماران نیازمند به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند و موفق به اهدای خون شدند.
وی ادامه داد:از میان 592 نفر از اهدا کنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان همدان 17 نفر زن و 575 نفر مرد بوده اند.
وی تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 2 مرکز ثابت در شهرهای همدان و ملایر و همچنین هفت تیم سیار در شهرستان های کبودراهنگ، رزن و فامنین برای خون گیری از عزاداران حسینی فعال بوده است.
مسئول واحد جذب و آمار سازمان انتقال خون استان همدان اظهار کرد: 60 نفر از مراجعه کنندگان به پایگاه های اهدای خون استان شامل 55 مرد و پنج زن در طرح نوبت دهی نذر خون برای اهدای خون در روزهای دیگر نام نویسی کردند تا نذر خون خود را در روزهایی که طبق اعلام نیاز بیمارستان ها برای دریافت خون تازه اعلام می شود ادا کنند.
وی تاکید کرد: در چهار سال اخیر با توجه به ازدحام جمعیت داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) طرح نوبت دهی نذر خون در استان همدان اجرا می شود و اسامی و شماره تماس داوطلبان دریافت می شود تا از خون اهدایی این افراد در زمان هایی که بیمارستان هاو مراکز درمانی به خون تازه نیاز دارند استفاده شود.
کیوان راد افزود: نیاز بیماران به خون و فرآوردهای خونی همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست و همچنین به دلیل کوتاه بودن عمر برخی از فرآورده های خونی و نیز ازدحام برای اهدی خون در ایام خاص مانند تاسوعا و عاشورا بهتر است اهدا کنندگان با برنامه ریزی و ثبت نام در طرح نذر خون اهدای خون را تنها به این زمان های خاص موکول نکنند.
چند سالی است که به دلیل استقبال گسترده مردم در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی طرح نذر خون از سوی انتقال خون راه اندازی شده است و مردم عزادار حسینی با اهدای خون خود که گرانمایه ترین نوع اهدا و انفاق و کمک به همنوع محسوب می شود به کمک بیماران نیازمند به خون می شتابند و زمزمه حیات را دو باره در دل های بیماران به جریان می اندازند تا یار و یاور نیارمندان حوزه سلامت باشند.

دیدگاه شما