نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. آبان 1395 - 7:41   |   کد مطلب: 20452
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
تولید سالانه بیش از 3 هزار تن بادام در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: سالانه بیش از 3 هزار تن بادام در ملایر تولید می‌شود که امسال به دلیل سرمازدگی در تولید این محصول رشد نداشته‌ایم.

به گزارش ملایری‌ها غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرستان ملایر با تولید حدود 3 هزار تن بادام معادل 37 درصد از تولید بادام استان، جایگاه نخست را دارد.

وی با اشاره به کاشت بادام شهرستان ملایر به صورت کشت دیم و آبی بیان کرد: در حال حاضر یک‎هزار و 50 هکتار از باغات شهرستان زیر کشت بادام آبی بوده که از این میزان 935 هکتار آن بارور و 115 هکتار آن به صورت غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر میانگین تولید بادام آبی را حدود 2 هزار و 180 کیلوگرم دانست و سطح زیرکشت بادام دیم را نیز 2 هزار و 556 هکتار برشمرد.

وی تصریح کرد: از این میزان حدود یک‌هزار و 893 هکتار آن بارور و حدود 663 هکتار آن به صورت غیر بارور است.

تقوی افزود: به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره در باغات بادام در سال زراعی جاری در این شهرستان متاسفانه رشد تولید بادام را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به آفات و تهدیدات این محصول گفت: از آفات مهم بادام می‌توان به سوسک پلن خوار، کرم خراط و زنبور مغزخوار به عنوان آفات غالب و از بیماری‌های بادام می‌توان می‌توان به لکه آجری بادام اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و استفاده از تله‌های فرمونی برای شکار انبوه به صورت تئوری و عملی به باغداران آموزش‌های لازم داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما