نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1395 - 8:49   |   کد مطلب: 20475
یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: خوردن غذاهای ترش و دارای طبع سرد در فصل پاییز منجر به بروز سکته می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها امیرحسین خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجاکه پاییز فصل ممات طبیعت است و به سمت خواب رفتن میل دارد بنابراین در این فصل باید از خوردن غذاهای سنگین، دارای طبع سرد و ترش به ویژه در شب‌ها خودداری کرد چرا که منجر به بروز سکته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این فصل باید از خوردن غذاهای سنگین و دیرهضم خودداری شود و به جای آن از انواع سوپ و غذاهای روان استفاده کرد.

خسروی با بیان اینکه خوردن میوه‌های پاییزی نظیر انگور و انار در این فصل بسیار توصیه می‌شود، عنوان کرد: خوردن آب انار منجر به تصفیه‌خون و رفع غلظت خون در افراد می‌شود.

این کارشناس طب‌سنتی یادآور شد: غذای مناسب فصل پاییز استفاده از انواع سوپ به علت زودهضم و روان بودن آن است و در مقابل از خوردن آش‌های سنگین و پر حبوبات خودداری کنید.

پاییز فصل بهارالعرفا

خسروی اظهار کرد: پاییز بر خلاف تصور برخی که آن را فصل غم و اندوه می‌دانند، فصل بهارالعرفاست و آب و هوای آن مناسب گردش و تفریح است.

لباس‌های گرم بپوشید

این کارشناس طب‌سنتی با اشاره به اینکه پاییز فصل تغییر هوا از گرما به سرماست و فصل آب رفتن طبیعت است بنابراین توصیه می‌شود پوششی گرم داشته باشید و از بدن خود مراقبت کنید.

پاییز فصل ورزش است

وی تصریح کرد: ورزش در تمام ایام سال مفید بوده و توصیه می‌شود اما در فصل پاییز توصیه بیشتری می‌شود چرا که رخوت بدن را برطرف می‌سازد.

شربت شیره مناسب فصل پاییز

این کارشناس طب‌سنتی خاطرنشان کرد: در این فصل نوشیدن نوشیدنی‌های گرم مانند شربت شیره و سکنجبین توصیه می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار