نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آبان 1395 - 23:45   |   کد مطلب: 20486
مسؤول بهداشت محیط حرفه‌ای شهرستان همدان خبر داد
امحای 17 هکتار از سبزی‌های آبیاری شده با فاضلاب در همدان
مسؤول بهداشت محیط حرفه‌ای شهرستان همدان از امحای 17 هکتار از سبزی‌های آبیاری شده با فاضلاب در همدان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ حسین خالقی‌مجد  با اشاره به روند پیگیری موضوع جلوگیری از کشت سبزی‌کاری‌ها با فاضلاب در همدان، اظهارکرد: پس از مکاتبات با دادستانی 10 هکتار از سبزی‌های آلوده به فاضلاب در همدان امحاء شد.

وی با بیان اینکه قریب به 7 هکتار سبزی‌کاری‌های آلوده به فاضلاب با پیگیری جهاد کشاورزی امحاء شد، گفت: در دهه نخست مهرماه نیز تعدادی از کشاورزان تقاضای تخریب محصولات خود را قبل از اینکه حکم دادستانی داشته باشد، داده بودند که با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی در یک روز امحاء شدند.

مسؤول بهداشت محیط حرفه‌ای شهرستان همدان با بیان اینکه اواخر شهریورماه امسال جلسه‌ای با حضور نمایندگان کشاورزان و سایر ادارات در فرمانداری تشکیل شد، گفت: در این جلسه به کشاورزان تأکید شد که در سال‌های آتی به کشت محصول با آب فاضلاب اقدام نکنند.

وی ادامه داد: در این جلسه به منابع آبی نیز اشاره شد و شرکت آب منطقه‌ای موظف شد تا مجوز حفر دو حلقه چاه آب در بلوار فرودگاه را صادر کند.

خالقی خاطرنشان کرد: برای دستیابی کشاورزان به آب سالم در منطقه، این طرح یک راهکار میان مدت پیشنهادی بود و تأکید شد که در سال‌های بعد در صورت بروز تخلف، با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با متخلفان برخورد صورت گیرد.

وی به فرهنگ‌سازی در هیئات مذهبی در زمینه استفاده از ظروف گیاهی به جای پلیمری در ماه محرم اشاره کرد و افزود: با نگاه ارشادی و نه از حوزه قهری همکاران مرکز بهداشت بسیج شدند تا در ساعت غیر اداری به ویژه عصرها و شب‌ها در سطح شهر نظیر تکیه‌ها، چادرها، موکب‌ها نظارت داشته و با پخش تراکت‌های آموزشی و حضور در بین خادمین و آموزش چهره به چهره، به فرهنگ‌سازی در استفاده از ظروف گیاهی بپردازند.

مسؤول بهداشت محیط حرفه‌ای همدان گفت: امسال در شهر همدان و در بین چندین موکب نظیر موکب میدان شریعتی، آرامگاه بوعلی، بلوار مدنی، خیابان مهدیه و تعدادی از مساجد، شاهد حذف ظروف پلیمری در نذری‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه در 90 درصد مناطق سطح شهر همدان هنوز شاهد استفاده از ظروف پلیمری در نذری‌ها بودیم، تصریح کرد: اجرای 10 درصدی این طرح به تلاش همکاران در بهداشت محیط و مکاتبات با سازمان‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی برمی‌گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما