فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

23. آذر 1395 - 9:25   |   کد مطلب: 21094
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از اجرای نمایش عروسکی "رشکی ماسی" در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده اظهار داشت:  نمایش «رشکی و ماسی» کاری از گروه تئاتر الف مثل احساس به کارگردانی رضا فقیهی در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مرکز آموزش هنر ملایر به روی صحنه می رود.

وی گفت:  نمایش «رشکی و ماسی» نمایشی عروسکی از آیین های کهن شهرستان ملایر است که به شکل موزیکال و طنز به برخی از آداب و رسوم قدیمی شهرستان از جمله آیین مژده دادن فصل بهار و رسیدن عید نوروز و نیز بازیهای محلی می پردازد.

رئیس اداره فرهنگ و تارشاد اسلامی ملایر افزود: این نمایش، خرداد ماه امسال در جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ ساری شرکت کرد و رتبه اول اجرا را بدست آورد و در شهریور ماه نیز در جشنواره بین المللی نمایش عروسکی مبارک تهران شرکت داشت.

وی گفت: در این نمایش، حامد آقانوری به عنوان بازیگر، عروس گردانی بر عهده مرجان خرسند و عارفه فرهادی، صدا پیشه عروسک ها با رضا فقیهی و کار اتاق فرمان را نیز محدثه غفاری انجام می دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به اینکه اجرای این نمایش بیشتر مخصوص گروه های سنی کودک و نوجوان است، ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده، سعی کرده ایم کودکان و دانش آموزان مناطق حاشیه شهر و مؤسسات فرهنگی و هنری تحت پوشش این اداره، این نمایش را به صورت رایگان تماشا کنند و در آنها شور و نشاط ایجاد کنیم.

وی گفت: این نمایش از22 تا 25 آذر با 6 اجرا به ترتیب؛ دوشنبه از ساعت 16 تا 17، سه شنبه با دو سانس در ساعات 10تا 11 و 11 تا 12، چهارشنبه با دوسانس در ساعات 15 تا 16 و 16 تا 17 و پنجشنبه هم از ساعت 10 تا 11 در سالن مرکز آموزش هنر واقع در بلوار 15 خرداد به اجرا می رود.

 

 

دیدگاه شما