نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آذر 1395 - 23:58   |   کد مطلب: 21108
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان و مردم باید دوشادوش هم میراث‌دار شهدا باشند، گفت: کسانی‌که میراث شهدا را حفظ نکنند، خائن به نظام و انقلاب هستند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه  در نخستین یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان همدان و پاسداشت شهید شاخص استان سردار حاج رسول حیدری در ملایر، برگزاری چنین یادواره‌هایی را کاری ارزشمند و ماندگار دانست و تصریح کرد: میراث گرانبها و ارزشمندی در دستان ماست که اگر حافظ آن باشیم، خادم انقلاب و شهدا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شهدا خون و جان خود را نثار کردند تا پابرجایی انقلاب اسلامی و کشور تضمین شود، ادامه داد: در زمان پهلوی مستکبران و طاغوت، کشور را به منجلابی رسانده بودند که در آن مراکز فروش مشروب، مراکز فساد، کشف حجاب توسط مأموران دولتی و ... دایر بود و در مقابل با مراسم روضه‌خوانی به شدت برخورد می‌کردند.

آزادیخواه با بیان اینکه این عقبه تاریخ ماست و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد، ادامه داد: در آن فضای خفقان‌آور به دستور امام خمینی(ه) قشری عظیم از جوانان غیرتمند ایرانی به پاخواستند و جان خود را اهدا کرده و قیام کردند تا تحولی عظیم و راهبردی در مدیریت و حکومت کشور حاصل شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با شاره به شکنجه شدن شهدا در مبارزات قبل از انقلاب، عنوان کرد: نسل امروز ما باید به خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهدا مراجعه کرده و آنها را به خاطر بسپارد چرا که سبب غرور و افتخار ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدای ما متخلص به اخلاق نیکوی پیامبر(ص) بودند، تصریح کرد: امروز دشمنان نطام و انقلاب از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به میراث شهدا استفاده می‌کنند بنابراین جوانان مومن و متدین ما باید آگاهانه در مسیر حفظ آرمان‌ها گام بردارند.

آزادیخواه با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه از مسئولان تا افراد عادی هرکس به اندازه حدود وظایف و مسئولیتش در برابر خون شهدا مسئول است و وظیفه‌ای برعهده دارد، گفت: انجام وظیفه، پُست و مقام و رتبه و طبقه نمی‌شناسد بنابراین اگر همه ما به تکالیف خود به خوبی عمل کنیم بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدا، حافظ بیت‌المال بودند، افزود: متأسفانه اگر امروز شاهد اختلاس‌های 8 هزار میلیارد تومانی هستیم، این خیانتی بزرگ به ملت و نظام و بیت‌المال است.

آزادیخواه با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری که «تعجب می‌کنم که چرا حقوق‌های غیرمتعارف پیگیری نشد»، ادامه داد: شهدای ما انقلاب کردند تا این اشتباهات انجام نشود بنابراین صحیح نیست شاهد چنین اختلاس‌هایی در سطح جامعه باشیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت برپایی یادواره‌های شهدا را نمونه بارز کار فرهنگی دانست و تأکید کرد: در این برهه حساس مسئولان و مردم باید دست در دست هم از حدود و ثغور کشور و انقلاب دفاع کنند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این یادواره با حضور مسئولان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایایی از  خانواده معظم 16 شهید امدادگر جمعیت هلال احمر استان همدان، خانواده سردار شهید حاج رسول حیدری به عنوان شهید شاخص استان و خانواده شهید نعمت‌الله نقی‌پور که پدر ایشان زمینی را برای احداث پایگاه امدادی آورزمان در ملایر اهدا کرده، تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما