نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آذر 1395 - 15:23   |   کد مطلب: 21115
مشاور عالی رئیس‌جمهور گفت: این میزان بیکاری در کشور نگران‌کننده است و مسئله اشتغال باید حل شود و اشتغال برای ما مهم‌تر از نرخ رشد است .

به گزارش ملایری‌ها؛ اکبر ترکان در مراسم جشن میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در سالن اداره کار ملایر با تبریک پیروزی مردم سوریه در حلب اظهار داشت: پیروزی جبهه مقاومت بر تندروهای که به نام دین بزرگ‌ترین لطمه‌ها را به دین زدند در سوریه و حلب خبری مبارک و مهم است.

وی افزود: مردم و ارتش سوریه با این پیروزی موفق شدند این چهره افراطی غیردینی که  به نام دین به همه تفکرهای دینی لطمه زده را افشا کند.

مشاور عالی رئیس‌جمهور گفت:  قدرت‌های بزرگی که برای انتقام‌گیری از  جبهه مقاومت پشت سر تروریست‌ها ایستاده بودند به همراه این تروریست‌ها در این جنگ شکست خوردند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در دیدار با اعضای کنفرانس اسلامی بیان کرد: همان‌گونه که رئیس‌جمهور بیان کرد این جنگ  رویارویی شیعه و سنی نبوده  بلکه رویارویی اسلام و اسلام آمریکایی است که به منطقه آسیب می‌زنند و این چالش شیعه و سنی نیست.

ترکان بیان کرد: کشورهای غربی همه ظرفیت‌هایشان را پشت این بدنام‌ها به نام داعش گذاشتند و وقتی حکومت و کشتار وحشیانه داعش را دیدند از آنجا به بعد غربی ها کمی در حمایت از جریان داعش تردید کردند و وقتی جبهه مقاومت به داعش ضربه زد صدای غربی‌ها درآمد که ما هیچ حمایتی از آن‌ها نداشتیم.

وی گفت: کشور ما در مقطع حساسی به سر بوده و هوشیاری بیشتری لازم است  و دولت یازدهم با رهبری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست یک تهدید بزرگ را از سر ملت دور کند.

رئیس مناطق آزاد کشور بیان کرد آمریکا ابزارهایی را در اختیار گرفته  که با استفاده از این ابزارها همه کشورهای غربی را علیه کشور ما یکپارچه کرد.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت‌های فراوان براثر تحریم‌ها در کشور بیان کرد: ملت ما خسارت دید اما مقاومت کرد و به شکر خدا دولت توانست با هوشمندی و راهنمایی‌های رهبری این توطئه را خنثی کند و از زیر فشارهای سنگین بیرون آمدیم و یک موافقت‌نامه به برجام برقرار شد.

ترکان گفت: امروز  ما می‌توانیم نفتمان را بفروش رسانده و پول‌ها آن را دریافت کنیم اما هنوز مشکلاتی وجود داشته  که برخی در اثر این سایه تحریم‌ها و برخی دلایل دیگر است که اصلی‌ترین آن در محور بانکی بوده و  هنوز فشارهای بانکی زیاد است.

وی افزود:  بخشی که بانک‌های ما نمی‌توانند در شرایط امروز ترازنامه‌هایی داشته باشند که موردقبول بانک‌های بین‌المللی باشد و این ربطی به برجام ندارد.

وی گفت: هیچ‌کس نمی‌خواهد تحریم‌ها برگشته و باید این تحریم‌ها بازخوانی شده و  برندگان و بازندگان تحریم مشخص شوند.

مشاور عالی رئیس‌جمهور گفت: در تحریم‌هایی که برما  تحمیل شد ملت ما  رشید و استوار ایستادند البته زیان هم کردیم و این تحریم‌ها به ضرر ما شد و اشتغال در دوره تحریم‌ها بازنده بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بحث راه‌آهن بیان کرد: با اقدامات دولت مرکز  پنج استان به راه‌آهن متصل شده که تمامی این پروژه‌های بالای 95 درصد پیشرفت داشته‌اند.

ترکان با اشاره به درآم دولت‌های قبل و از بین رفتن آن درامدها بیان کرد: اگر در آن سال‌ها از درآمد کشور حداقل پنج هزار کیلومتر راه‌آهن می‌ساختند وضعیت راه‌آهن امروز بسیار مناسب‌تر بود.

وی بیان کرد: تحریم‌ها موجب شد که یک بابک زنجانی ایجاد شود و این مگر برنده تحریم نبودند.

وی افزود:  باید برندگان و بازندگان تحریم فهرست و ثبت شود و به‌عنوان یک تجربه تاریخی انقلاب آن‌ها را بشناسیم و بازخوانی کنیم.

مشاور عالی رئیس‌جمهور گفت: دولت در 44 درصد تورم  کار خود را آغاز کرد و همان‌گونه که تورم باید پایین بیاید تا نرخ سود بانکی هم پایین بیاید.

وی افزود: با این شرایط تورم بالا و نرخ سود بالای بانکی تولید راه نمی‌افتد و با توجه به کاهش تورم به 8.6 درصد بانک‌ها هنوز هم نرخ سودشان بالا است.

ترکان تأکید کرد: نرخ سود بانک‌ها باید اصلح شده  تا اشتغال و تولید راه بیفتد باید تورم را پایین نگه‌داشته شود.

وی تأکید کرد:  این میزان بیکاری در کشور نگران‌کننده است و مسئله اشتغال باید حل شود و اشتغال برای ما مهم‌تر از نرخ رشد است .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار