نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. آذر 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 21136
فرمانده نیروی انتظامی خبر داد؛
دستگیری یک کلاهبردار بانکی در ملایر
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز 12 میلیون ریالی از حساب بانکی یک شهروند ملایر خبرداد.

به گزارش ملایری‌ها سرهنگ پاسدار شعبان ترک‌نیا در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در پی دریافت شکوائیه‌ای از یک شهروند ملایری، اعلام شد فرد یا افرادی ناشناس اقدام به برداشت غیرمجاز مبلغ 12 میلیون ریال از حساب شخصی وی کرده که با عنایت به اینکه امنیت اقتصادی شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های علمی و تکنیکی پلیس فتا، عامل برداشت غیرمجاز ظرف مدت کوتاهی شناسایی و مشخص شد طی چندین مرحله توسط او، مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب فرد شاکی برداشت شده است.

ترک‌نیا با اشاره به لزوم رعایت نکات و توصیه‌های آگاه‌کننده پلیس فتا توسط شهروندان به منظور جلوگیری از ایجاد فرصت ارتکاب جرم برای افراد فرصت‌طلب، گفت: در این ارتباط، فرد مجرم توسط مأموران دستگیر و ضمن تحقیقات فنی و تخصصی از نامبرده و رویارویی با مستندات قانونی موجود در پرونده، فرد دستگیر شده به بزه خود اعتراف کرد که ضمن تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

وی در ادامه از کشف 3 دستگاه خودروی مسروقه و دستگیری تعداد سه نفر سارق در ملایر خبر داد و افزود: در راستای مبارزه جدی با سارقان طی اجرای نخستین مأموریت، 2 دستگاه خودروی پراید و نیسان ربوده شده و با اقدام پیش‌دستانه و موفق مأموران کشف شد.

این مقام انتظامی توضیح داد: در همین ارتباط سارق یک دستگاه خودروی پراید که به سرقت رفته بود شناسایی و دستگیر و خودروی مسروقه نیز با تلاش بی‌وقفه مأموران کشف شد.

ترک‌نیا افزود: در ادامه این مأموریت برای برخورد بی‌امان با سارقان، 2 نفر سارق سیم برق که اقدام به ربودن سیم برق در یکی از خیابان‌های شهر ملایر کرده بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه این دو فرد مجرم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به دستگیری سارق احشام با یک دستگاه خودروی زانتیا و اعتراف به 8 فقره سرقت در ملایر، خاطرنشان کرد: مأموران درحین گشت‌زنی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان ملایر به یک دستگاه خودروی زانتیا به رانندگی یک نفره مشکوک شدند و بلافاصله برای بررسی وضعیت این خودرو اقدام کردند.

وی اظهار کرد: با بررسی به عمل آمده مشخص شد که نامبرده با هویت معلوم به وسیله این خودرو درصدد انجام سرقت احشام بوده که توسط مأموران شناسایی و دستگیر شده است.

ترک‌نیا با بیان اینکه با انجام تحقیقات فنی و پلیسی از متهم دستگیر شد، افزود: نامبرده به 8 فقره سرقت احشام در شهرستان‌های ملایر، بروجرد و خنداب اعتراف کرد که ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: در کنار برخورد قاطعانه پلیس با مجرمان و سارقان، دامداران و صاحبان احشام باید نسبت به تقویت حفاظت فیزیکی مکان‌های نگهداری دام خود اقدام کنند و ضمن کاهش فرصت ارتکاب جرم برای مجرمان و سارقان و اعلام هرگونه رفتار و یا حرکات مشکوک به پلیس زمینه افزایش ضریب امنیت این اماکن و اموال خود را، فراهم کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار