نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. دى 1395 - 15:28   |   کد مطلب: 21199
رئیس دامپزشکی خبر داد؛
توقیف یک تن ماهی فاسد منجمد در ملایر
رئیس اداره دامپزشکی ملایر گفت: در بازدید صورت گرفته توسط بازرسان اداره دامپزشکی از یک واحد عرضه ماهی منجمد حدود یک تن ماهی منجمد که در شرایط نامناسب دمایی نگهداری می‌شد، کشف و در محل توقیف شد.

به گزارش ملایری‌ها علی قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه افزود: بعد از نمونه‌برداری و مشخص شدن فساد محموله، با اخذ دستور دادستانی محموله فوق در شهرستان ملایر معدوم شد.

وی از شهروندان خواست از خرید ماهی چه به صورت گرم و چه منجمد از دست‌فروشانی که در سطح شهر در پشت خودرو اقدام به عرضه ماهی می‌کنند، جدا خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی ملایر در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دومین جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل فرمانداری ویژه ملایر اشاره کرد و گفت: در این جلسه وظایف هر یک از ارگان‌های عضو این ستاد دوباره مرور شد و نظارت اعضای ستاد درخصوص آمادگی هرچه بیشتر در مقابله با موارد آنفلوانزا اخذ و بررسی شد.

قلی‌زاده اظهار کرد: این اداره برای اجرای اقدامات پیشگیرانه بازدیدهای مرتب خود را از هرگونه تلفات احتمالی مربوط به مناطق روستایی و مرغداری‌ها و تالاب‌های سطح شهرستان به عمل می‌آورد و از تلفات احتمالی برای تأیید بیماری نمونه‌برداری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مرتب با کنترل عبور و مرور خودروهای حمل مرغ زنده و مرغ گرم در سطح کشتارگاه‌های شهرستان از تردد خودروهای بدون مجوز که امکان انتقال بیماری را فراهم می‌آورند، جلوگیری می‌کند.

دیدگاه شما