نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. دى 1395 - 14:13   |   کد مطلب: 21344
در دومین روز از هفته فرهنگی محل جدید کتابخانه حاج محمدی ملایری (فرهنگیان) در طبقه فوقانی سینما فرهنگیان افتتاح شد.

به گزارش ملایری‎ها؛ عبدالعظیم رضایی در آیین افتتاحیه محل اظهار داشت: هفته فرهنگی فرصتی برای بازخوانی ارزش‌های فرهنگی شهرستان ملایر است.

وی افزود: باید تمام این ارزش‌ها را به هم یادآوری کرده و این هفته فرصتی بوده که با همکاری تمامی افراد و فعالان فرهنگی هرستان در راستای حفظ و ارتقا ای ارزش‌ها قدم برداریم.

فرماندار ملایر گفت: فرهنگ یعنی آنچه با آن زندگی می‌کنیم و همه خوبی‌های زندگی ما همان فرهنگ است و اگر کاستی در آن وجود داشته به‌واسطه نواقص فرهنگی جامعه است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های محوری هفته فرهنگی ملایر بیان کرد: راهپیمایی نه به اعتیاد یکی از برنامه‌های اصلی در این هفته است.

رضایی گفت: امروز بحث آسیب‌های اجتماعی یکی ز اولویت‌های مهم در جامعه است و اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش اعتیاد در بیش از 53 درصد از طلاق‌ها بیان کرد: هفته فرهنگی فرصتی برای ایجاد یک انزجار عمومی در بحث اعتیاد بوده و در همین راستا راهپیمایی نه به اعتیاد در روز چهارشنبه در ملایر برگزار می‌شود.

فرماندار  تجلیل از مفاخر فرهنگی ملایر را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی در این هفته عنوان کرد و گفت: در این مراسم از پیشکسوتان و مفاخر بزرگ ملایر تجلیل می‌شود.

وی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را یکی دیگر از محورهای اصلی هفته فرهنگی عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از محورهای اصلی این هفته بوده که در این راستا دو کتابخانه، محل جدید کتابخانه فرهنگیان و چهار بخش جدید کتابخانه علامه مجلسی ملایر افتتاح می‌شود.

رضایی با اشاره به وجود بیش از 180 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان ملایر بیان کرد: در شهرستان ملایر 20 کتابخانه وجود داشته که 10 هزار 500 نفر  در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار