نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. دى 1395 - 15:01   |   کد مطلب: 21353
هم‌زمان با هفته فرهنگی همایش تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی در سالن اداره کار ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در همایش تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی ملایر توجه به هنرمندان و میراث فرهنگی را یکی از محورهای اصلی برگزاری هفته فرهنگی عنوان و اظهار داشت: هنر و هنرمندان معمولاً مظلوم بوده و هنرمندان افرادی متواضع هستند که هیچ ادعایی ندارند.

وی با اشاره به نقش صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال بیان کرد: باید تلاش شده تا با استفاده از روش‌های نوین و استفاده از صنایع‌دستی و هنری برای رفع بیکاری بهره‌گیری کرد.

فرماندار ملایر بیکاری را از بزرگ‌ترین معضلات امروز کشور عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل مهم گرایش ب اعتیاد همین مسئله بیکاری است.

وی افزود: بایستی فضای هر چه بیشتر برای رونق صنایع‌دستی فراهم‌شده و مدیران و مسئولان بسترهای رونق صنایع‌دستی را فراهم کرده تا بتوان بستری برای رفع بیکاری ایجاد کرد.

رضایی گفت: توسعه صنایع‌دستی باعث ایجاد فضا و بستر برای افراد مستعد شده که ازجمله نمونه‌های آن می‌توان به کارگاه مروار بافی مجیدی در ملایر اشاره کرد.

ابراهیم جلیلی هم در این آیین سومین روز از هفته فرهنگی به نام فرهنگ؛ طبیعت، محیط‌زیست و میراث فرهنگی نام‌گذاری شده است و میراث فرهنگی در این روز از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی ملایر تجلیل می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی ملایر گفت:  در این همایش از 35 نفر از هنرمندان و صنعتگران شهرستان تجلیل شده که  این هنرمندان درزمینهٔ های مختلف منبت، سبدبافی، معرق، رودوزی، چرم، تراش سنگ‌های قیمتی و مروار بافی فعالیت دارند.

وی افزود: در شهرستان ملایر در حدود 30 هزار نفر از صنایع‌دستی شهرستان درآمد کسب کرده و بیش از 8 هزار نفر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در مبل و منبت و سبدبافی فعالیت دارند.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار