نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. دى 1395 - 17:59   |   کد مطلب: 21364
استاد حوزه و دانشگاه اراک گفت: تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی یک وحدت ملی بود و امروز چپ و راست، تندرو و کندرو و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هیچ معنایی نداشت و همه دشمنان را ناامید کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی در مراسم بزرگداشت و ادای احترام به یار دیرین انقلاب  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع ملایر علما را مرزبانان عقاید عنوان و اظهار داشت: در فضای کنونی و با توجه به هجمه‌های فروان در فضاهای مجاری و شبکه‌های اجتماعی  و ماهواره‌ها علما و شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی، شهید مطهری و آیت‌الله رفسنجانی مرزبانان این عقاید هستند.

وی گفت: آیت‌الله مطهری بیش از 60 سال قبل کتاب نوشته و خطبه‌هایی گفته است و امروز همان کتاب‌ها و منبرها جواب داعش و سکولاریسم را داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی و حضور وی از 14 سالگی در قم بیان کرد: آیت‌الله هاشمی هدفمند کار خود را آغاز کرده و از 14 سالگی در حوزه علمیه قم حضور یافت و پس‌ازآن با ارتباط با  امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب حرکت کردند.

 وی گفت: شعاع فکر این یار دیرین انقلاب تا جایی بوده که درباره شخصیت ممتاز و آزادی‌خواه ملی امیرکبیر کتابی نوشته و این شخصیت را موردبررسی قرار دات است.

حجت‌الاسلام صابری اراکی گفت: آیت‌الله هاشمی نگاهی همچون امیرکبیر داشته و در کنار امام خمینی(ره) در نهضت انقلاب اسلامی حرکت کرد تا انقلاب به پیروزی رسید و پس از آن نیز در سمت‌های مختلف همراه امام و انقلاب بودند.

وی با اشاره به ارادت آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب بیان کرد: همراهی آیت‌الله هاشمی و ارادت وی به رهبر انقلاب بی‌نظیر بوده و چرا بعضی‌ها طبل جدایی این دو را می‌زدند؟

وی با اشاره به پیام رهبری و سخنان شخصیت‌های مختلف در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی رفیق دیران و محرم اسرار رهبری بوده و همان‌گونه که حاج قاسم سلیمانی بیان کردند آیت‌الله هاشمی استکبارستیز و استعمارستیز بوده ولی تاکتیکی متفاوت داشت.

حجت‌الاسلام صابری راکی گفت: این شخصیت بزرگوار عمرش را صرف انقلاب کرده و وی در تاریخ ماند و تا تاریخ هست وی سخن می‌گوید.

وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی بیان کرد: تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی یک وحدت ملی بود و چپ و راست، تندرو و کندرو و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هیچ معنایی نداشت و امروز همه دشمنان را ناامید کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز همه مردم حضور داشتند و هیچ‌کس حق ندارد تشییع امروز را به نفع خودش بداند و وحدت ملی امروز سبب کوری چشمان دشمنان شد.

وی  افزود: حضور سه‌میلیونی مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشم برای مسئولین یک پیام مهم داشته که اختلافات باید پنهان بوده و همواره باید وحدت را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام صابری اراکی گفت: همه نخبگان ،مردم و مسئولین بدانند نباید هیچ‌گاه وحدت را ازدست‌داده و همواره باید عزت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به تفرقه‌افکنی دشمنان و بیگانگان بیان کرد: دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای و رادی های کثیف همچون بی‌بی‌سی، من و تو و رادیو فردا به دنبال تیشه زدن به ریشه بزرگان کشور بوده و همواره باید مراقب بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار