نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 21385
معاون فناوري و اطلاعات و آمار جمعيتي اداره كل ثبت احوال استان همدان از افزایش چهار برابری تقاضای کارت ملی هوشمند در همدان خبر داد.

به گزارش ملایری ها؛ حسین اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 222 هزار و 969 درخواست کارت ملی هوشمند در سطح استان از متقاضیان اخذ شده است، تصریح کرد: امسال تقاضا برای کارت ملی هوشمند نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 138 هزار و 944 کارت ملی هوشمند به متقاضیان تحویل داده شده است، افزود: تحویل کارت ملی هوشمند تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 236 درصد یعنی 3.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون فناوری و اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان همدان اضافه کرد: شهروندانی که تاریخ اعتبار کارت ملی آنها تمام شده هرچه سریعتر نسبت به تعویض کارت ملی خود تا پایان امسال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هزینه تعویض کارت ملی در سال جاری نیز حداکثر 31 هزار تومان اعلام شده است، در خصوص مکانیزه شدن شناسنامه‌ها نیز گفت: امسال 51 هزار و 588 شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه افرادی که به سن 15 سال می‌رسند می‌توانند نسبت به تعویض شناسنامه خود اقدام کنند، بیان کرد: براساس مقررات و قوانین افرادی هم که به سن 30 سال تمام می‌رسند باید نسبت به تعویض شناسنامه خود به صورت مکانیزه اقدام کنند.

وی در پایان در خصوص مزایای مکانیزه شدن شناسنامه‌ها نیز خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت بیشتر با روکش وی‍‍ژه برای جلوگیری از جعل و سوء استفاده و همچنین ثبت اطلاعات فرد به صورت تایپی از مزایای شناسنامه‌های مکانیزه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار