نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. بهمن 1395 - 8:41   |   کد مطلب: 21466
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم گفت: به دنبال حضور رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ابتدای امسال در این شهرستان و با پیگیری های مستمر، ثبت ملی مبل و منبت ملایر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ملایری ها؛ حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به این منظور روز گذشته با دستور استاندار همدان و مدیر کل میراث فرهنگی استان، اقدامات لازم برای ثبت ملی مبل و منبت ملایر آغاز شد.
وی افزود: در این راستا در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری مقرر شد از محل اقتصاد مقاومتی ثبت ملی مبل و منبت ملایر انجام شود.
وی با بیان اینکه ثبت ملی مبل و منبت ملایر حداقل خدمت به صنایع دستی این شهرستان است، بیان کرد: در شرایط سخت کنونی که جوانان با کمترین تسهیلات مشغول به فعالیت در حوزه مبل و منبت هستند، این یک اشتغال مولد، پاک و بی حاشیه برای دولت است که نیاز به حمایت جدی دارد.
حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به نقش مهم دولت در بهبود وضعیت صنعت مبل و منبت ملایر گفت: با توجه به اینکه صادرات یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، مبل و منبت می تواند برای صنعت داخل و خارج از کشور نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
وی تبلیغات، اطلاع رسانی، بازاریابی و ارایه تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه صنعت مبل و منبت ملایر را از مهمترین ارکان برای توسعه این صنعت برشمرد و افزود: ما هنوز در حوزه تبلیغات این صنعت ضعف داریم و درصد بالایی از مردم هنوز از ظرفیت مبل و منبت ملایر اطلاع ندارند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صنایع دستی بویژه مبل و منبت به ازای هر شغل 200 میلیون ریال تسهیلات نیاز است که ابزار و امکانات اولیه در اختیار جوانان جویای کار قرار گیرد، اینجاست که حمایت دولت بسیار شایسته است.
وی ادامه داد: طبق گزارش های اداره میراث فرهنگی، در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان وجود دارد که در هر کارگاه بین دو تا سه نفر مشغول به فعالیت در این حرفه هستند و با کمترین حمایت آنها بیش از هشت هزار شغل ایجاد شده است.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت بیان کرد: با حمایت های دولت، استاندار همدان، مسئولان مربوطه و استفاده از ظرفیت مردمی در حوزه صنایع دستی، به طور قطع می توانیم یک سوم معضل بیکاری در شهرستان ملایر را حل کنیم.
وی یادآور شد: از حدود سه هزار کارگاه مبل و منبتی که در ملایر بدون مجوز هستند، اگر مورد حمایت بیمه ای و زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گیرند، به طور میانگین حدود 6 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
حجت الاسلام آزادی خواه خواستار حمایت جدی استاندار همدان و مسئولان مربوطه برای ایجاد بازارچه دائمی با 80 واحد در شهرک حاجی آباد طبق وعده های قبلی شد و گفت: با این اقدام شهرک حاجی آباد یک شهرک تخصصی شده و نیازی به تسهیلات کلان ندارد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم همچنین اظهار کرد: اگر سه حوزه صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری ملایر تقویت شود، به طور قطع تحول ایجاد خواهد کرد و دیگر نیازی به صنایع سنگین نداریم.

دیدگاه شما