فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

23. بهمن 1395 - 20:41   |   کد مطلب: 21625
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر به برنامه‌ریزی چند ماهه برای آماده کردن 3 گروه هنری برای اجرای جُنگ‌های شادی در سطح شهرستان به عنوان فعالیت بی‌سابقه اداره ارشاد ملایر اشاره کرد.

به گزارش ملایری‌ها غلامرضا جمالی‌زاده شنبه  در جمع خبرنگارن، افزود: با تلاش هنرمندان ملایر 3 گروه برای اجرا در طول دهه فجر آماده شدند که 2 گروه در شهر ملایر، یکی در سینمای فرهنگیان و دیگری در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد برنامه اجرا کردند و یک گروه هم در مراکز بخش‌ها و شهرهای اطراف از جمله سامن، جوکار، ازندریان و زنگنه برای مردم ساعات شاد و مفرحی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ماحصل کار خوب بود، ادامه داد: هر کدام از جُنگ‌های داخل شهر در هر روز بین 3 تا 8 سانس اجرا داشت و سانس‌های عمومی با استقبال فراوان قشرهای مختلف جامعه مواجه می‌شد که بسیاری از مردم در خارج از سالن‌ها می‌ماندند و قادر نبودیم جوابگوی این همه مراجعه‌کننده مشتاق باشیم.

جمالی‌زاده افزود: با بررسی صورت گرفته در طول حدود 2 هفته اجرای این جُنگ‌ها بیش از 60 هزار نفر از همشهریان از آنها دیدن کردند.

رئیس اداره ارشاد ملایر با اشاره به اجرای کنسرت گروه موسیقی سنتی همراز که مورد استقبال کم‌نظیر مردم و مسئولان شهرستان قرار گرفت، اظهار کرد: امسال با اجرای کنسرت موسیقی سنتی در روزهای 7 و 8 بهمن به استقبال دهه مبارک فجر رفتیم که در طول 4 اجرای آن بیش از هزار نفر از همشهریان و علاقمندان از برنامه فاخر گروه موسیقی همراز استفاده کردند.

وی با اشاره به رونمایی از 4 کتاب فرهنگی و ادبی شامل یک رمان و یک مجموعه شعر و 2 کتاب علمی تحقیقی در ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه مهارت‌آموزی با موضوع تأثیر انقلاب در زندگی امروز، برگزاری مراسم جشن در یکی از مؤسسات قرآنی و برگزاری مسابقه نقاشی از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره در ایام دهه فجر امسال بود.

جمالی‌زاده همکاری موثر در برگزاری باشکوه مراسم روز ملایر و بزرگداشت آیت‌الله میرشاهولد و شهدای انقلاب اسلامی شهرستان را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد که به صورت اعتقادی در این زمینه تلاش شد تا اداره ارشاد با چاپ و توزیع پوستر و بنر، نمایشگاه عکس مبارزات مرحوم آیت‌الله میرشاهولد، تهیه کلیپ و در نهایت تبلیغات گسترده و حضور هنرمندان در مراسم، دین خود را ادا کند.

برگزاری مسابقه عکاسی "پاسخ به تهدید" در ملایر

رئیس اداره ارشاد ملایر حضور اهالی و فعالان فرهنگی و هنری در راهپیمایی 22 بهمن شهرستان را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: در آخرین روزهای دهه فجر و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که حضور مردم در راهپیمایی22 بهمن را پاسخی کوبنده به تهدیدات ترامپ عنوان کردند، در طرحی ابتکاری توسط دوستان خبرنگار، مسابقه عکاسی "پاسخ به تهدید" برای ارسال عکس‌هایی از حضور مردم ملایر در راهپیمایی 22 بهمن، طراحی و به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شد که موجی از فعالیت عمومی برای ثبت اصولی این رخداد در مراسم ایجاد کرد و عکس‌های فراوانی نیز دریافت شد.

وی با بیان اینکه پس از داوری به برترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد و سعی خواهیم کرد نمایشگاهی از این عکس‌ها نیز برپا کنیم، یادآور شد: ارائه تصویری هنرمندانه از انقلاب اسلامی، فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هنرمندان و بهره‌گیری از توان بالقوه آنان در جهت تبیین دستاوردهای فرهنگی نظام با برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقویت جلوه‌های هنری برای آشنایی نسل جدید و جوان با انقلاب اسلامی، مهمترین اهداف ما در همه برنامه‌ها بود که تمام سعی و توانمان را هم برای عملی کردن آنها به کار بردیم.

جمالی‌زاده توجه به همه اقشار و گروه‌های جامعه را از اولویت‌های این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برپایی 37 جشن انقلاب در 37 کانون فرهنگی و هنری مساجد روستاهای سطح شهرستان با این هدف صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه خوشنویسی انجمن خوشنویسان ملایر، نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد مشفق، نمایشگاه عکس‌های تاریخی ملایر و نمایشگاه توانمندی‌های هنری معلولان این شهرستان در گالری مجتمع فرهنگی و هنری، گفت: در روز 17 بهمن مراسم عصر شعر انقلاب با حضور مشتاقان شعر و ادبیات برگزار شد و برای نخستین‌بار از بین 6 ناشر شهرستان 2 ناشر برتر شناسایی و معرفی شدند که انتشارات دانشگاه ملایر با چاپ 17 عنوان کتاب و انتشارات کبریا با چاپ 10 عنوان کتاب در سالجاری مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیدگاه شما