نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. بهمن 1395 - 10:09   |   کد مطلب: 21627
رئیس اداره کتابخانه های ملایر گفت: نشست کتابخوان در نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های جدید تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری در ملایر برگزار می شود.

سید مهدی آخشیک در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها پایه و اساس کار در امور کتابخانه ها را از ابتدای کار خود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت دانست و اظهار داشت: در این راستا در اولین مرحله تصاویر شهدا در کتابخانه های شهر نصب شد.

وی افزود: اختصاص قسمت جداگانه ای از کتابخانه ها به نام آثار دفاع مقدس در بهترین نقطه کتابخانه ها و در دسترس قرار دادن آن برای همه اعضا و مراجعین از دیگر اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

رئیس اداره کتابخانه های ملایر نقد و بررسی و معرفی آثار فاخر دفاع مقدس را یکی دیگر از اقدامات بیان کرد و گفت: آثار فاخر دفاع مقدس توسط کتابداران،  نویسندگان جوان و اعضای کتابخانه‌ها معرفی شده و به نقد و بررسی گذاشته می شود.

وی گفت: افتتاح و بازگشایی دفتر ترویج فرهنگ مقاومت در اداره کتابخانه ها با حضور پیشکسوت‌های جهاد و شهادت از دیگر اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ و شهادت است.

آخشیک افزود: در این دفتر پیشکسوتان ایثار و شهادت گرد هم آمده و آثار مختلف شهدا همچون عکس، خاطره، وصیت نامه، دست نوشته و مصاحبه با خانواده‌های شهدا را  جمع آوری کرده تا مجموعه آثار تبدیل به سلسله کتاب‌های شهدای ملایر شده و در دسترس عموم قرار بگیرد.

وی با اشاره به آیین رونمایی از تقریظ رهبری بر چهار کتاب "دختر شینا"، " وقتی مهتاب گم شد"، " گلستان یازدهم" و " آب هرگز نمی‌میرد" بیان کرد: نشست کتابخوان در نقد و بررسی و معرفی این کتاب ها در ملایر برگزار می شود.

 رئیس اداره کتابخانه‌های ملایر در این مشست علاوه بر معرفی و نقد و بررسی این کتاب ها دیگر آثار حوزه دفاع مقدس هم معرفی شده و به صورت مبسوط به آنها پرداخته می شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار