پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

25. بهمن 1395 - 22:30   |   کد مطلب: 21634
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ملایر گفت: 134 دستگاه خودروی جدید در راستای اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ملایر، وارد ناوگان تاکسیرانی این شهر شده است.

به گزارش ملایری‌ها مرتضی سامنی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از تعداد یک هزارو 200 دستگاه تاکسی فعال در شهر ملایر، 548 دستگاه فرسوده و عمر بالای 10 سال دارند که باید از ناوگان حمل و نقل شهری خارج شوند.
وی افزود: از این تعداد، مالکان 312 دستگاه تاکسی فرسوده در سایت سازمان ثبت نام کردند که تا پایان شهریور ماه امسال 73 تن از متقاضیان به دلیل پیگیری نکردن روند تشکیل پرونده و اسقاط خودروی خود از سیستم حذف شدند.
وی بیان کرد: در نهایت از 239 متقاضی، تا 24 بهمن ماه امسال 139 متقاضی، خودروی فرسوده خود را اسقاط کردند و 134 دستگاه تاکسی جدید تحویل متقاضیان شد.
سامنی با بیان اینکه حدود نیمی از ناوگان تاکسیرانی ملایر فرسوده است ابراز امیدواری کرد: تا پایان طرح نوسازی طی سال جاری تعداد 150 دستگاه خودروی فرسوده نوسازی و 27 درصد از ناوگان فرسوده شهر احیا شود.
وی خطاب به رانندگان تاکسی در ملایر تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نسبت به نوسازی و نام نویسی در سایت مالکان تاکسی های فرسوده با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهر و ثبت اطلاعات فردی و خودرویی خود از طریق سایت www.Malayertaxi.ir اقدام کنند.
سامنی گفت: در مراحل بعدی متقاضیان می توانند تایید اطلاعات ثبت نامی، انتخاب بانک، نمایندگی خودرو ساز، تعیین مسیر برای طرح های وامی و نقدی، تایید اطلاعات برای ارایه به مرکز اسقاط و پرداخت ارزش لاشه خودروی اسقاطی را با مراجعه به سازمان تاکسیرانی دریافت کنند.
وی ادامه داد: پس از وقفه پنج ساله در طرح تبدیل خودروهای فرسوده، سرانجام با مساعدت سازمان شهرداری ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این طرح به منظور بهبود وضعیت آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها، صرفه جویی در مصرف سوخت، رضایتمندی صاحبان تاکسی و رفاه عمومی در دولت تدبیر و امید در اردیبهشت ماه امسال اجرا شد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ملایر گفت: در این طرح که با همکاری و عقد قرارداد شرکت خودروسازی ایران انجام شد، خودروهای سمند و پژو 405 دوگانه سوز با قابلیت طی مسافت 300 کیلومتر در هر بار سوخت گیری جایگزین خودروهای فرسوده شدند.
سامنی با بیان اینکه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و به تبع آن سازمان تاکسیرانی مسئولیت اجرای این طرح را عهده دار شد افزود: بر این اساس نام نویسی از متقاضیان در 336 شهر کشور و 492 دفتر پیشخوان دولت با شرایط اعطای 200 میلیون ریال وام با سود 16 درصد آغاز شد.
وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح ارزش گواهی اسقاط خودرو 50 میلیون ریال برآورد شده و به منظور کمک به مالک تاکسی برای ارزش لاشه خودرو پنج میلیون ریال اعطا می شود.
وی اظهار کرد: همچنین طبق اعلام اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و به منظور افزایش مشارکت رانندگان در اجرای طرح، مقرر شد مبلغ 30 میلیون ریال وام با سود هشت درصد به متقاضیانی که توانایی پرداخت سهم آورده خود با مبلغ 53 میلیون ریال را ندارند، پرداخت شود.
سامنی با تقدیر از مشارکت رانندگان تاکسی های فرسوده در ملایر در اجرای این طرح گفت: در حال حاضر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به دنبال تامین منابع آن از طریق بانک انصار هستند که بزودی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
در حال حاضر ملایر دارای یک هزارو 200 دستگاه تاکسی است که از این تعداد 144 دستگاه ون و یک هزارو 56 دستگاه تاکسی سواری است.

دیدگاه شما