نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. بهمن 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 21650
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ه) ملایر گفت: یک هزار و 334 دختران مددجو در شرف ازدواج بوده که نیازمند کمک خیرین و مردم نوعدوست ملایر هستند.

علی کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار داشت: کمیته امداد یکی از نهادهای انقلابی بوده که باهدف اصلی رفع محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار ضعیف و مستضعف جامعه خدمات‌رسانی کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: 5 هزار و 825 خانوار با جمعیت ده هزار و 428 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر بوده که خدمات متنوعی به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ه) ملایر بیان کرد: پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، رسیدگی به ایتام، پرداخت هزینه‌های درمانی، خدمات فرهنگی ، عمرانی و ساختمانی از مهمترین خدمات به مددجوبان کمیته امداد است.

وی گفت: طی سال جاری بیش از 43 میلیارد و 535 میلیون ریال به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت‌شده است.

کولیوند با اشاره به خدمات ارائه‌شده به ایتام بیان کرد: 930 نفر از ایتام مددجو تحت حمایت مردم بوده که طی مدت یاد شده تاکنون بیش از 43 میلیارد و 539 میلیون ریال به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت‌شده است.

وی به حمایت از 682 نفر از ایتام در طرح محسنین اشاره و  بیان کرد: از ابتدای سال بیش از 2 میلیارد و672 میلیون در این طرح به ایتام کمک شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ه) ملایر حمایت‌های درمانی را یکی دیگر از اقدامات این نهاد برای خانواده‌های تحت پوشش بیان کرد و گفت: یک هزار و623 نفر از افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته که در این راستا بیش از 16 میلیارد و866 میلیون ریال حق بیمه فردی آن‌ها واریزشده است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در زمینه مباحث فرهنگی بوده که در این راستا انجام طرح‌ها و برنامه‌های تابستانی، اردو و مشاوره از مهم‌ترین اقدامات بوده که به این منظور بیش از2 میلیارد و632 میلیون ریال از ابتدای سال جاری هزینه شده است.

کولیوند با اشاره به اهم فعالیت‌های واحد عمران و افتتاح 75 پروژه مسکن مددجویان در ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: این اقدام در راستای خدمت به محرومین و با الهام از شعار سال انجام شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ملایر افزود: این واحدهای مسکونی بااعتبار بالغ بر 22 میلیارد و 500 میلیون ریال و در مجموع متراژ چهار هزار و 900 متر مربع با استفاده از  کمک خیرین و خودیاری و با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بهداشتی و غربالگری مددجویان بیان کرد: بینایی‌سنجی زنان مددجو قالیباف، بررسی فشارخون قندخون مددجویان بالای 30 سال، غربالگری سرطان‌های شایع در زنان 30 تا 50 سال و سرطان پروستات مردان مدد جوی بالای 50 سال و ارائه آموزش‌های بهداشتی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه بهداشت و درمان است.

 کولیوند افزود: برای اجرای این طرح‌ها از ابتدای سال بیش از 300 میلیون ریال هزینه شده و 2 هزار و 871 نفر از مددجویان از این طرح‌ها استفاده کرده‌اند.

وی گفت: در راستای کاهش سوءتغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر طرح پیشگیری از سوءتغذیه کودکان 6 تا 60 ماهه با همکاری مرکز بهداشت انجام شد.

کولیوند افزود: در این طرح تعداد 450 کودک شناسایی‌شده که ماهانه بن کالا به ارزش 760 هزار ریال به آن‌ها پرداخت می‌شود و از ابتدای سال تاکنون در این رابطه بیش از 3 میلیارد و 760 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر به پرداخت 290 مورد جهیزیه در ده‌ماهه گذشته از سال جاری اشاره کرد  و گفت: 241 هدیه ازدواج نوعروسان با سرانه 30 میلیون ریال، پرداخت هدیه ازدواج به 23 نفر از پسران با سرانه 10 میلیون ریال و هفت هدیه ازدواج مجدد با سرانه 30 میلیون ریال و 19 هدیه موردی با سرانه 10 میلیون ریال از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در حوزه تامین جهیزیه مددجویان است.

کولیوند تأکید کرد: یک هزار و 334  دختران مددجو در شرف ازدواج بوده که نیازمند کمک خیرین و مردم نوعدوست ملایر هستند.

وی گفت: پرداخت بیمه تکمیلی، فرانشیز و خدمات ویژه درمانی یکی دیگر از خدمات کمیته امداد برای مددجویان بوده که این خدمات شامل مساعدت در خرید سمعک، دندان مصنوعی، عینک، داروهای غیر بیمه، تجهیزات پزشکی و هزینه‌های دندانپزشکی بوده است.

وی افزود: در راستای ارائه این خدمات از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت‌شده است.

وی گفت: یک هزار و 632 نفر از مددجویان دارای بیمه تأمین اجتماعی جهت بازنشستگی، فوت یا ازکارافتادگی بوده که تاکنون 70 نفر از مددجویان از مزایای بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

وی از اعزام 92 نفر از زنان زیرپوشش این نهاد به مشهد مقدس در قالب طرح «شوق زیارت» خبر داد و گفت: این افراد روز جمعه هفتم خردادماه به مشهد مقدس اعزام شدند.

کولیوند اظهار کرد: این افراد شامل زنان بافنده فرش و شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش خانواده هستند که با کمک خیران با هزینه‌ای بالغ‌بر 20 میلیون تومان به این سفر زیارتی اعزام شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار