نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. اسفند 1395 - 19:24   |   کد مطلب: 21695
استاندار همدان با بیان اینکه سهمیه استان همدان اعلام کرد: برق باختر با ناشی‌گری اقدام به جمع‌آوری ترانسفورماتور و تجهیزات کارخانه فولاد ملایر کرده بود که به عنوان لکه‌سیاهی بر پیشانی برق باختر ماندگار شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت یکشنبه یکم اسفند در ستاد تسهیل و رونق تولید استان همدان، با بیان اینکه در اواخر هفته جاری جشن احیای واحد تولیدی آلیاژی ملایر(فولاد جعفری) را برگزار خواهیم کرد، گفت: برق باختر با ناشی‌گری اقدام به جمع‌آوری ترانسفورماتور و تجهیزات این کارخانه کرده بود که لکه سیاهی بر پیشانی برق باختر ماندگار شد.

وی تصریح کرد: در سالی که اقتصاد مقاومتی است و رهبر معظم انقلاب بر رونق اشتغال تأکید دارند، یک مدیر بی‌دغدغه واحد تولیدی که قابل احیا بود را اینطور دچار مشکل کرد که جای اعتراض دارد.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: بانک‌های استان در بازگشت به‌کار و احیای این کارخانه همکاری بسیار شایسته‌ای داشتند به طوریکه این کارخانه در مرحله اول با به‌کارگیری 300 نفر آغاز به کار خواهد کرد و اگر هر سه کارگاه کارخانه تولیدی آلیاژ ملایر به فعایت برسند، 1000 کارگر مشغول به‌کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه از محل تسهیلات رونق تولید 422 میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: تا کنون 166 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان همدان جذب شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه 40 درصد از تسهیلات ابلاغی جذب شده است، اظهار کرد: باید سهیمه ابلاغ شده به استان را جذب کنیم و از بانک‌ها می‌خواهیم طرح‌های در حال رسیدگی را سریع‌تر تعیین تکلیف کنند.

هیچ سیستم نظارتی نمی‌خواهد جلوی تولید و اقتصاد را بگیرد

وی با تأکید بر اینکه هیچ سیستم نظارتی نمی‌خواهد جلوی تولید و اقتصاد را بگیرد، خطاب به مدیران دستگاه‌های استان عنوان کرد: وقتی هدف کمک به تولید و احیای واحدهای تعطیل باشد چرا باید واهمه داشت؟

وی با بیان اینکه سیستم‌های نظارتی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی از مدیران عقب‌تر نبوده و کاری با فعال شدن طرح‌های تولیدی ندارند، تصریح کرد: وقتی کار برای مردم و پاک باشد، هیچ سیستم نظارتی نمی‌گوید چرا این کار انجام گرفته اما با موارد خلاف همه مخالف هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه همدان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار نکرده است، ادامه داد: با وجود هماهنگی بانک‌های استان همدان اما از نظر پرداخت و عقد قرارداد فاصله وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اجازه و مأموریت فوق برنامه است، اظهارکرد: مسائلی که در کارگروه تسهیل مورد بررسی می‌شود مسائل ویژه بوده و بانک‌ها خود را با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تطبیق دهند.

نیک‌بخت عنوان کرد: وقتی واحد تولیدی به علت بدهی به بانک‌ها غیرفعال بوده و خواسته می‌شود فعال شود اجحاف و فشار به بانک‌ها نیست چرا که اگر واحد تولیدی فعال نشود پول بانک برگشت داده نمی‌شود بنابراین منافع این موضوع دوطرفه است.

نیک‌بخت درباره مشکل واحد تولیدی گاو شیری که در این جلسه مطرح شد نیز از بانک عامل خواست بعد از تعیین تکلیف سرمایه در گردش به این واحد تولیدی داده شود.

وی درباره محل دپوی زباله شهر همدان، تأکید کرد: شهرداری ملزم به تنظیم فاصله دپوی زباله از واحد پرورش مرغ مادر موجود در این محل شود و محل جدیدی برای دپوی زباله درنظر بگیرد تا این واحد تولیدی دوباره فعال شده و به چرخه تولید بازگردد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار