نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. اسفند 1395 - 8:24   |   کد مطلب: 21712
رئیس دانشگاه ملایر گفت: تفاهمنامه بین‌المللی بین دانشگاه‌ ملایر و دانشگاه «Furtwangen University» آلمان منعقد شد.

به گزارش ملایری‌ها بهمن حیاتی اظهار کرد: در پی افزایش توانمندی‌های مختلف دانشگاه ملایر در زمینه‌های علمی و پژوهشی و در راستای تقویت همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه همکاری‌های ما با دانشگاه‌های خارج از کشور در حال انجام است.

وی از امضای تفاهمنامه بین‌المللی بین دانشگاه‌ ملایر و دانشگاه «Furtwangen University» آلمان خبر داد و افزود: با تلاش مدیریت امور بین‌الملل و به منظور افزایش توان علمی و پژوهشی دانشگاه و همچنین بهره‌مندی پژوهشگران از امکانات علمی و پژوهشی با مراکز علمی معتبر دنیا؛ این تفاهمنامه مطابق با برنامه‌های دولت تدبیر و امید و در چارچوب قوانین و مقررات وزارت علوم امضا شد.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه برای افزایش ارتباطات بین‌المللی و به پیشنهاد مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات فرآوری لیزر مواد دانشگاه ملایر اقدام به انعقاد این تفاهمنامه شد، تصریح کرد: در آینده نزدیک همکاری این دو مرکز شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌های توسعه علمی هستند؛ یادآور شد: دانشگاه Furtwangen University کشور آلمان در زمره دانشگاه‌های معتبر دنیاست که تفاهمنامه منعقده با آن پس از طی مراحل اداری در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

حیاتی اظهار کرد: تبادل دانشجو و استاد، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی متقابل، انجام پروژه‌های مشترک علمی و آموزشی و پژوهشی و انجام چندین برنامه فرهنگی مشترک از جمله مفاد پیش‌بینی شده در این قرارداد است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ملایر یکی از بزرگترین پروژه‌های علمی، بین‌المللی (مگا پروژه) به ارزش یک‌میلیون یورو در قالب برنامه اراسموس پلاس اتحادیه اروپا در بین دانشگاه‌های کشور دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار