نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. اسفند 1395 - 21:59   |   کد مطلب: 21720
در مراسم اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین :
رونمایی از کتاب مجموعه بیانیات مقام معظم رهبری در حوزه فلسطین
در مراسم اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین از کتاب مجموعه بیانیات مقام معظم رهبری در حوزه فلسطین رونمایی شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از خانه ملت،  در مراسم اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که عصر امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، ضمن تجلیل از شهدای مقاومت با پخش تصاویری، از کتاب مجموعه بیانات و مواضع امام خامنه ای مقام معظم رهبری در حوزه فلسطین با عنوان  رونمایی شد.

 

زهرا مصطفوی، دختر حضرت امام خمینی (ره) و صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رونمایی حضور داشتند. در ذیل توضیحاتی در خصوص کتاب را می خوانید:

 

زمانی که نتانیاهو، در تاریخ 9 مهر 1394 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کتاب فلسطین را در مقابل چشم حاضران بر سر دست گرفت، به مصداق ضرب المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» باعث شد که این کتاب و محتواهای مستدل و بلند آن، بیشتر در نظرها بیاید.

خشم دشمن فلسطین از انتشار این اثر، نشان می داد تیری که در تابستان سال 1390 بر چله کمان نشر گذاشته شده بود، چه خوب به هدف اصابت کرده است و خداوند در آیه 120 سوره توبه می فرماید: «در هیچ مکانی که کافران را به خشم می آورد قدم نمی گذارند و از دشمنی غنیمتی به دست نمی آورند مگر اینکه به سبب آن، عمل صالحی برای آنان نوشته می شود زیرا خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمی کند».

آرمان نجات فلسطین از اولی ترین خواست های ملت ایران در نهضت اسلامی بوده است و پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که روح تازه ای در رگ ملت قهرمان فلسطین ایجاد شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی از نخستین روزهای انقلاب اسلامی، به روشنگری در زمینه فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل پرداخته است.

مولف اثر حاضر با جستجوی وافر در بیانات معظم له تلاش نموده است تا منظومه ای کامل در این زمینه را به دست آورد. مطالعه این کتاب می تواند مخاطب را با خطوط اصلی و فرعی تفکر رهبری خبیر انقلاب آشنا نماید.

کتاب شامل هشت بخش زیر است:

بخش اول، تحت عنوان کلیات است و فصل هایی دارد از جمله: 1- اهمیت فلسطین؛ 2- جمهوری اسلامی و فلسطین؛ 3- اسرائیل و صهیونیسم؛ 4- اسرائیل، غرب و آمریکا؛ 5- اسرائیل و دولت های عرب و مسلمان.

بخش دوم، به موضوع شکست ها و پیروزی ها می پردازد و درباره اقدامات مبارزین فلسطینی است.

بخش سوم که بخشی بسیار کاربردی است، درباره مسئولیت ها است. برخی از فصل های این بخش از این قرار است: 1- مسئولیت های مردم فلسطین؛ 2- وظایف امت اسلامی؛ 3- مسئولیت جمهوری اسلامی؛ 4- روز قدس، که به خاطر اهمیتش، در فصلی مجزا مورد بحث قرار گرفته است؛ 5- وظایف دولت های اسلامی؛ 6- وظایف رسانه ها؛ 7- مسئولیت نخبگان.

بخش چهارم درباره جنایات اسرائیل است و مخاطب را با تاریخ قساوت آمیز این رژیم جعلی و نامشروع آشنا می کند.

بخش پنجم از راه حل ها می گوید. هم از راه حل های غلط و هم راه حل های صحیح.

بخش ششم اختصاص به قهرمانان فلسطین دارد.

عنوان بخش هفتم، روشنگری است. در این فصل به برخی از شبهات مطرح شده اشاره گردیده و پاسخ آن از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استخراج شده است.

بخش هشتم به آینده فلسطین می نگرد و دل مخاطب با وعده صدق رهبر انقلاب مبنی بر آزادی قطعی فلسطین و نابودی اسرائیل آرام می گیرد.

همچنین اولین خطبه نماز جمعه رهبر انقلاب در دومین روز قدس که در تاریخ 17/5/95 ایراد شده است قرار دارد. مقدمه مفصل جناب آقای دکتر ولایتی نیز اطلاعات خوبی در اختیار مخاطب قرار می دهد.

این اثر به مناسبت برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به روز گردید و اکنون مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 1386 تا بهمن 1395 است. ابتدای این نسخه جدید، با بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره) نورانی شده است.

بنا است که نسخه جدید این اثر و ترجمه عربی و انگلیسی آن در چهارم اسفندماه و در این کنفرانس رونمایی گردد.

امید است با عمل به منویات و رهنمودهای رهبری خبیر انقلاب، تا قبل از 25 سال آینده شاهد آزادی فلسطین و نابودی رژیم غاصب اسرائیل باشیم ان‌شاءالله./

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار