نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. اسفند 1395 - 9:35   |   کد مطلب: 22026
فرماندار ملایر گفت: تاکنون 350 نفر در سطح اين شهرستان درخواست سوء پيشينه کرده اند که پيش بيني مي شود تعداد داوطلبان شوراهاي اسلامي در ملاير به حدود 140 برسد.

به گزارش ملایری ها به نقل از ايرنا، عبدالعظيم رضايي در جمع خبرنگاران، انتخابات را يکي از مهمترين ماموريت هاي وزارت کشور دانست و افزود: پس از تشکيل هيات نظارت متشکل از پنج نفر، 30 نفر از معتمدان اين شهرستان براي تشکيل هيات اجرايي معرفي شد.

وي ادامه داد: پس از برگزاري جلسه انتخابات، هشت نفر از معتمدان به عنوان هيات اجرايي انتخاب شدند که در کنار آنها رئيس اداره آموزش و پرورش و رئيس ثبت احوال اين شهرستان به عنوان دو عضو اداري و فرماندار به عنوان مسئول، هيات اجرايي يازده نفره براي اجراي انتخابات شوراها در شهر ملاير و پنج شهر ديگر را تشکيل دادند.

رضايي بيان کرد: در بخشداري ها نيز در هر چهار بخش شهرستان متناسب با هيات هاي نظارت و هيات هاي اجرايي شکل گرفتند.

وي با اشاره به شروع ثبت نام از داوطلبان شوراهاي اسلامي از 30 اسفندماه امسال گفت: داوطلبان مي توانند براي ثبت نام در پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي از روز 30 اسفندماه تا پايان ساعت اداري روز ششم فروردين ماه به مدت يک هفته اقدام کنند.

فرماندار ويژه ملاير اظهار کرد: تمامي فرآيند و فعاليت هاي انتخابات جز دو فعاليت نهايي نوشتن اسامي منتخبان و شمارش آراء الکترونيکي است و پس از پايان هر روز ثبت نام داوطلبان شوراهاي استعلام از مراجع چهارگانه انجام مي شود.

رضايي با بيان اينکه هيات نظارت يک هفته براي بررسي صلاحيت داوطلبان و اعلام اسامي به هيات اجرايي فرصت دارد، ابراز اميدواري کرد: در اين دوره از انتخابات شوراهاي اسلامي شاهد افزايش مشارکت مردم هم در زمينه کانديداتوري و هم انتخاب کنندگان باشيم.

وي بيان کرد: انتظار اين است که در هر دوره اي از انتخابات از نظر منتخبان و صلاحيت، توانمندي، کارايي و تعهد آنها نسبت به دوره قبل شاهد کيفيت بخشي و ارتقاي بهتري باشيم.

رضايي در عين حال نداشتن سوء پيشينه را يکي از شرايط داوطلبان دانست و گفت: در اين راستا تاکنون 350 نفر در سطح اين شهرستان درخواست سوء پيشينه کرده اند که پيش بيني مي شود تعداد داوطلبان شوراهاي اسلامي در ملاير به حدود 140 برسد.

وي با بيان اينکه با استقبال داوطلبان در سطح روستاها اين تعداد افزايش مي يابد، افزود: انتخابات در روستاهايي که داراي حداقل 20 خانوارو يا حداقل 100 نفر جمعيت باشند، برگزار مي شود.

معاون استاندار همدان بيان کرد: در سطح شهرستان در مجموع 221 شعبه اخذ راي در زمينه انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا داريم که از اين تعداد 134 شعبه روستايي و 87 شعبه شهري تعيين شده است.

رضايي ادامه داد: 134 شعبه ثابت و 87 شعبه سيار در کل شهرستان داريم که اين شعبه ها بايد در هيات اجرايي مورد بررسي نهايي و به تاييد اين هيات برسد.

وي همچنين دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را داراي اهميت بسيار بالايي در کشور دانست و افزود: حضور حداکثري و پرشور مردم در دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي حق و تکليفي مهم در سال 96 است.

وي اضافه کرد: انتخابات رياست جمهوري نيز از 22 فروردين ماه توسط وزارت کشور ابلاغ خواهد شد که طبق قانون همان روز هيات اجرايي انتخابات رياست جمهوري را بايد تشکيل دهيم.

رضايي همچنين در خصوص تشکيل ستادهاي انتخاباتي کانديداهاي شوراهاي اسلامي در سطح شهر نيز بيان کرد: در اين زمينه تمهيداتي انديشيده شده و محدوديت هايي در رينگ مرکزي شهر اعمال شده است.

وي با بيان اينکه کروکي محدوديت ها در زمان ثبت نام داوطلبان شوراها به آنها ارايه مي شود، افزود: اين محدوديت ها از ميدان زنديه به سمت ميدان امام (ره)، خيابان خيام، خيابان بروجرد تا خيابان عارف، خيابان اراک تا خيابان صارمي، خيابان سعدي تا مدرسه انقلاب، خيابان فخريه تا ميدان مادر، خيابان قائم مقامي تا بيمه ايران و خيابان شهيد رجايي تا کوچه بحريني اعمال شده است.

وي با بيان اينکه داوطلبان مي توانند از ساعت هشت صبح تا 20 عصر براي ثبت نام به فرمانداري ملاير مراجعه کنند، گفت: کميته پيشگيري از تخلف هاي داوطلبان نيز تشکيل شده و هرگونه تخلف تذکر داده مي شود و پليس فتا نيز موارد لازم را در فضاي مجازي رصد مي کند.

فرماندار ويژه ملاير با بيان اينکه تعداد شوراهاي اسلامي شهر ملاير در اين دوره هفت نفر عضو اصلي و پنج نفر علي البدل است، افزود: طبق آخرين سرشماري نيز تعداد جمعيت شهر ملاير 170 هزارو 231 نفر اعلام شده است.

رضايي ادامه داد: نظام ما يک نظام مردم سالاري ديني با حاکميت مردمي است و با راي مردم و در چارچوب قواعد و اصول ديني، مردم مي توانند اعمال حاکميت داشته باشند.

وي با بيان اينکه تاکنون بيش از 35 انتخابات در کشور برگزار شده، اظهار کرد: اصل برگزاري انتخابات و نهادينه شدن مردم سالاري ديني حاکم است و در حوزه اجرا بايد با توجه به شرايط خاص هر انتخابات مجريان و مسئولان برگزاري انتخابات بايد اهتمام بيشتري داشته باشند.

وي در خصوص تجمع هفته اخير تعدادي از طلاب و دانشجويان در مقابل فرمانداري ملاير اين تجمع را تخلف و خلاف قوانين دانست و اظهار کرد: ما بخشي از مساله را چشم پوشي کرديم، اما بخشي در حوزه قضايي در حال پيگيري است و اقدامات لازم از طريق دادستان ملاير در خصوص برخورد قانوني با تجمع انجام مي شود.

رضايي با بيان اينکه جابجايي هاي اخير در ملاير بر اساس ضرورت بوده و هيچ ارتباطي با انتخابات ندارد، گفت: هر دوي اين جابجايي ها از ماههاي گذشته در دستور کار قرار داشت و اظهارنظرها و قضاوت ها در اين زمينه از روي عدم آگاهي، غيرمنصفانه و يا مغرضانه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار