نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. فروردين 1396 - 9:43   |   کد مطلب: 22030
گفت‌وگو با پیشانی درخشان کاروان ایران در المپیک:
سفر زیارتی کربلا زیباترین عیدی من بوده است/شایسته پیام رهبری نبودم
حضور یک خانم با چادر در مراسم رژه المپیک یکی از خبرسازترین اقدامات ورزشکاران ایرانی در این رویداد بزرگ بود که در صدر آن مربی همدانی خانم "سکینه خدابنده‌لو" قرار داشت.

به گزارش ملایری‌ها؛  برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان  در سال 95 بود که از استان همدان هم پنج نفر در آن حضور داشتند. علی‌رغم نتایجی که ورزشکاران استان همدان در این رقابت کسب کردند حضور مربی همدانی تیم ملی تیراندازی در این مسابقات بسیار خبرساز شد. حضور یک خانم با چادر در مراسم رژه المپیک یکی از خبرسازترین اقدامات ورزشکاران ایرانی در این رویداد بزرگ بود که در صدر آن مربی همدانی خانم "سکینه خدابنده‌لو" قرار داشت. این حرکت مربی همدانی به‌قدری موردتوجه قرار گرفت که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تقدیر خود از کاروان المپیک با تعبیر "بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید" از این مربی یادکرد. در آستانه حلول سال نو به سراغ این بانوی همدانی رفته و مصاحبه‌ای با وی انجام داده‌ایم.

* مختصری درباره سابقه فعالیت ورزشی خود و رشته تیراندازی توضیح دهید.

سکینه خدابنده‌لو هستم سرمربی تیم ملی تپانچه ایران. این رشته ورزشی رشته‌ای خاص است و رشته‌ای است که خانم‌ها در سطح بالای جهانی با توجه به محدودیت های کمتر به‌راحتی می‌توانند شرکت کنند. تیراندازی رشته‌ای مدال‌آور است که امسال در این رشته پنج سهمیه المپیک نصیب ما شد و امید است که در المپیک بعدی شاهد مدال‌آوری این رشته ورزشی باشیم.

* ظرفیت استان همدان در این رشته ورزشی چگونه است؟

استان همدان یکی از استان‌های قهرمان‌پرور در رشته تیراندازی بوده که تاکنون سه نماینده در المپیک‌های مختلف در این رشته داشته‌ایم؛ خانم منیژه کاظمی، مه‌لقا جامه‌بزرگ در دو دوره و خود من نیز نماینده‌های همدان در این رشته بوده‌ایم. ورزشکاران همدانی اگر انرژی کامل را بگذارند و به‌خوبی حمایت شوند در جهان حرف برای گفتن دارند.

* چه آینده‌ای برای ورزشکاران استان پیش‌بینی می‌کنید؟

ورزشکاران خوبی در دو سال اخیر در استان روی کار آمده و در این اواخر هم یکی از ورزشکاران استان رقابت خوبی داشته و به اردوی تیم ملی دعوت شده است و اگر بر روی این ورزشکاران سرمایه‌گذاری شود آینده خوبی خواهند داشت. تیراندازی همدان جزء شهرهای برتر ایران است، همان‌گونه که در سال‌های قبل شهر برتر در این رشته بودیم.

* از شما به‌عنوان خبرسازترین فرد در افتتاحیه المپیک یاد می‌شود درباره آن روز کمی توضیح دهید.

من فکر نمی‌کردم که بتوانم این‌قدر خبرساز شوم چراکه کاملاً عادی مثل همیشه که در مسابقات قبلی حضور داشتم در رژه شرکت کردم که پس از مراسم در بسیاری از خبرها نام من آورده شد. قبلا به کشورهای زیادی با این پوشش رفته بودم و جامعه تیراندازی با این پوشش من آشنایی کامل داشت، اما چون المپیک بیننده زیاد و متنوعی دارد، بازتاب فراوانی داشت.

* چادر را مهم‌ترین نماد حجاب می‌دانند و شما در عالی‌ترین سطح ورزش آن را به همراه داشتید، اما برخی حجاب را محدودیت می‌دانند نظر شما دراین‌باره چیست؟ چه حسی در مراسم افتتاحیه المپیک داشتید؟

حس خوشایندی است که فرد همان‌گونه که هست بتواند در مجامع بین‌المللی حضورداشته و من فکر نمی‌کنم که حجاب محدودیت باشد. بسیاری از ورزشکاران همچون من با پوشش چادر در مجامع بین‌المللی حضور دارند من حس خوبی داشتم که خودم بودم و فارغ از بحث‌هایی که شد و خبرهای منفی و مثبت مختلف، آن‌گونه که خودم بودم برای من رضایت‌بخش بود و از صمیم قلب خوشحال شدم.

* رهبر معظم انقلاب در پیام تقدیر از ورزشکاران المپیک از شما به‌عنوان "بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید" یادکردند هنگامی‌که پیام رهبری را خواندید چه حسی داشتید؟

واقعاً نظر لطف رهبری بود که این عنوان را برای من مطرح کردند. شاید شایسته این سخن نباشم، من به ایشان ارادت خاصی داشته و ایشان را واقعاً دوست دارم و به‌عنوان پدر معنوی کشور می‌شناسم، لذا با این پیام بسیار خوشحال شدم و برای من بسیار باارزش بود و بیشتر از خوشحالی، سنگینی مسئولیتی را حس می کردم که بر دوش من گذاشته‌شده بود.

* چه پیامی در آستانه سال نو برای هم استانی‌های خود دارید؟

واقعاً دوست دارم مردم به یکدیگر احترام گذاشته همدیگر را قضاوت نکنند و امیدوارم همه برای آبادانی و پیشرفت استان تلاش کنند.

* زیباترین عیدی که تاکنون گرفته‌اید چیست؟

عیدی خاصی تاکنون نگرفته‌ام اما مرا به برنامه نسل آفتاب دعوت کرده و به‌عنوان اخلاقی‌ترین مربی سال انتخاب شدم که هدیه آن سفر زیارتی کربلا بود و این بهترین عیدی است که به من داده‌اند.

* زیباترین مکانی که در استان همدان به گردشگران پیشنهاد می دهید از آن بازدید کنند، کجاست؟

همه جای استان همدان زیباست من قبل از هر چیز علی‌صدر را پیشنهاد می‌کنم چون زادگاه خودم هم آنجاست و پس‌ازآن بازدید از گنج‌نامه را توصیه می‌کنم.

* سخن پایانی...

در این مدت خیلی‌ها به من لطف داشتند که امیدوارم شایسته‌ی این همه تعریف و تمجید باشم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار